Vandaag ben ik een nieuwe uitdaging aangegaan: ik heb in Friesland een transportfiets opgehaald, maar ik heb eigenlijk niet een duidelijk beeld van wat ik nou gekocht heb. Misschien kunnen jullie me helpen. Ik stuur hierbij een aantal foto's en zou graag willen weten wat ik precies heb gekocht.
De fiets is overgeschilderd en een merk is daardoor niet meer te zien. Het framenummer op de zadellug is 405040.
Als beginner lijken mij het stuur en het rek origineel bij de fiets te horen, maar "correct me if I'm wrong".
Ik weet dat de vorige eigenaar mogelijk ook onderdelen van een andere fiets heeft gebruikt. In ieder geval heeft hij aangegeven dat hij de naaf in het achterwiel heeft vervangen en dat dat ook gebeurd is bij de trapas en het tandwiel. de carbidlamp heeft hij gekocht in Bangladesh.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Wat is nu origineel en wat niet? En zijn de originele onderdelen nog te verkrijgen/ te vinden? Raden jullie me aan om de fiets kaal te maken en opnieuw te spuiten of is er nog een mogelijkheid om te oude laklaag tevoorschijn te toveren? Een heleboel vragen. Ik ben benieuwd of jullie wat meer helderheid kunnen verschaffen.