Dat begint er wel op te lijken. PLX10 wellicht? Weet je welk jaar?
T is een PA10 1962. Maar die is wel even ongeveer zo gemaakt. Maar een framenummer zal al aardig wat over de leeftijd moeten gaan zeggen. Die staan bij oude peugeots zo matig ingeslagen dat je ze vaak niet terug gaat vinden
Patten vervangen lijkt me hier ook heel onwaarschijnlijk, precies wat Wiel zegt. Waarom dan zulke goedkope? Deze patten ken ik ook eigenlijk alleen van Peugeot. En dat maakt het nog onwaarschijnlijker.
Het frame lijkt me midden jaren 70 opnieuw gespoten en bestickerd, gezien de stijl van de stickers. Andere, betere, voorvork erin, betere wielen... Zou me zelfs niet verbazen als de stuurpen 22.2 is ipv 22mm en dat de vork uit een Nederlandse racefiets komt. Zo te zien met Campa patten ook.
De wielen zijn overigens prachtig voor in de RIH. Lijken nog naven zonder Record erin, dus nog uit de jaren 60.
Ik kan geen framenummer vinden, behalve het cijfer 8 met iets verderop een 1.
Ja die wielen heb ik net overgezet in mijn jaren 65 RIH en even andere wielen terug in de Peugeot. Mijn verzamelgebied is Nederland en deze Peugeot is net als een witte 1989 PX10 een vreemde eend in mijn verzameling.
Iedereen die gereageerd heeft, bedankt voor alle informatie en ik heb net besloten om deze Peugeot weg te doen en mij te concentreren op de Nederlandse racefietsmerken. Heb die Campagnolo wielen onder mijn RIH gezet, evenals het 3ttt stuur en andere wielen en stuur op de Peugeot gezet. Peugeot staat nu te koop op Marktplaats maar er kan ook een Hollandse racefiets of bijzonder Hollands racefietsframe geruild worden. Later gaat ook de PX10 of PY10 uit 1980 in de verkoop of ruil.
Voordat je hem wegdoet... die voorvork is welliswaar iets te modern, maar helemaal niet zo slecht voor de slesker/locomotief.... aangezien hij toch niet bij deze fiets hoort en hier een andere vork het ook prima bij gaat doen zou ik hem zolang bewaren.
Cyclissimo schreef: ↑14 feb 2024, 17.43
Voordat je hem wegdoet... die voorvork is welliswaar iets te modern, maar helemaal niet zo slecht voor de slesker/locomotief.... aangezien hij toch niet bij deze fiets hoort en hier een andere vork het ook prima bij gaat doen zou ik hem zolang bewaren.
De Peugeot was in no time verkocht, dus bewaren van de voorvork gaat niet meer lukken maar heb nog wel vorken liggen
non-fixie schreef: ↑14 feb 2024, 19.22
Op zoek naar iets anders (informatie over Jabo) kwam ik dit plaatje tegen, met deze vorkkroon. Volgens de eigenaar uit 1963:
Ik heb ook nog een Jabo staan in de opslag, zal ook eens kijken naar de vorkkroon