Ah, daar is hij dus gebleven
Als er een fiets in de afgelopen 20 jaar is langsgekomen waarvan ik het écht jammer vond dat ik net te laat was, dan is het deze wel... dus wees er zuinig op
Zoals ik al postte over dit frame, denk ik ook zeker dat het om een jaren 30 frame gaat. Welk jaar precies zal je niet makkelijk achter gaan komen. Maar laten we voor het gemak 1938 aanhouden, want het stuur heeft wel het meest potentie om origineel te zijn volgens mij. En het locomotiefplaatje met een adres van begin jaren 30, is ook wel een aanwijzing dat het om een oud beestje gaat. Razend benieuwd wat daar voor lak onder vandaan gaat komen...
Voor 1936 lijkt niet waarschijnlijk, gezien er al een nokje is voor een achterderailleurkabel.
Qua afmontage zou ik in die tijd het volgende voorstellen voor een echte racefiets:
Remmen: lam (course, of dural course), weinmann 'made in switzerland', Bowden sport of Rota record, of andere vroege alu remmen.
Cranks: zijn in principe tijdcorrect. Wel met een enkel blad natuurlijk.
Zadel : brooks b17 (zit er al op zo te zien, maar niet erg bruikbaar meer)
Naven: pelissier plume, Prior, FB (fratelli brivio), of andere vroege Franse aluminium racenaven.
Derailleur: simplex championnat du monde extra leger
Velgen: ongebuste aluminium velgen voor tubes (de Nisi Toro velgen zijn niet moeilijk te vinden en lijken veel op velgen uit die tijd)
Voor de vork zou ik op zoek gaan naar 'het best haalbare', of laten maken inderdaad.
Ik heb een aantal Franse racefietsen uit die tijd, mocht je het interessant vinden stuur maar een PB. Ook voor onderdelen, want in principe heb ik alles liggen (wat niet wil zeggen dat ik ook echt overal vanaf wil

) Maar wellicht is er wat te ruilen.