Velg voor transportfiets
-
Velg voor transportfiets
Dag Allemaal
Een kennis van mij heeft een ongelukje gehad met zijn transportfiets, ik was benieuwd of iemand mij aan een vervangende velg kan helpen.
Het is een 28 inch velg met 36 gaten. De breedte is ongeveer 45 mm.
Hoor het graag.
Groetjes Levi
Een kennis van mij heeft een ongelukje gehad met zijn transportfiets, ik was benieuwd of iemand mij aan een vervangende velg kan helpen.
Het is een 28 inch velg met 36 gaten. De breedte is ongeveer 45 mm.
Hoor het graag.
Groetjes Levi
-
Re: Velg voor transportfiets
Dag Levi,
Volgens mij hoef je niet per se een andere velg, maar is die met wat werk (uitspaken, voorzichtig recht buigen en weer inspaken) weer recht te krijgen.
Dat wil zeggen: op voorwaarde dat er geen echte knik of scheur in de velg zit en dat het metaal overal nog goed hard is.
Dirk
Volgens mij hoef je niet per se een andere velg, maar is die met wat werk (uitspaken, voorzichtig recht buigen en weer inspaken) weer recht te krijgen.
Dat wil zeggen: op voorwaarde dat er geen echte knik of scheur in de velg zit en dat het metaal overal nog goed hard is.
Dirk
- Jeroen Zuiderwijk
Ik zou dat ook eerst proberen. Ik heb hetzelfde gehad. Was wel maar een 28" dus wat makkelijker recht te buigen. Ik had hem ook niet losgehaald. Gewoon ingeklemd en teruggeduwd. Hij was weer kaarsrecht.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
-
Dat was mijn eerste idee ook toen ik de foto kreeg, maar eenmaal met het wiel in handen bleek de schade wat meer.
Er is een stuk in de velg als het ware getordeerd, de ene helft is helemaal recht getrokken en de andere helft heeft een knik. De rug van het westwood profiel is ook wat gezakt. Op de foto kun je het een beetje zien net onder de spatbordstang.
Ik zal het dit weekend eens een poging geven, het wiel moet toch uit elkaar. Maar ik betwijfel of ik de vorm/profiel van de velg er weer goed in krijg.
Hier nog een foto van dichtbij.
Groetjes Levi
Er is een stuk in de velg als het ware getordeerd, de ene helft is helemaal recht getrokken en de andere helft heeft een knik. De rug van het westwood profiel is ook wat gezakt. Op de foto kun je het een beetje zien net onder de spatbordstang.
Ik zal het dit weekend eens een poging geven, het wiel moet toch uit elkaar. Maar ik betwijfel of ik de vorm/profiel van de velg er weer goed in krijg.
Hier nog een foto van dichtbij.
Groetjes Levi
Dat krijg je nooit meer als vanouds. Ongeluk zit in een klein hoekje.
Sportief fietsend!
Leeft die vriend nog? Ziet er redelijk dramatisch uit.velg is in ieder geval overleden.
Probeer Toon Mensinck in Oirschot eens. Volgens mij Nostalgie Oirschot om aan contact gegevens te komen.
Probeer Toon Mensinck in Oirschot eens. Volgens mij Nostalgie Oirschot om aan contact gegevens te komen.
ik heb nog wel zo"n velg stuur maar pb
-
Hij heeft mij zelf geappt, dus dan zou je zeggen dat ie nog in leven is. Verder mankeert de fiets ook niks, stuur, vork, frame allemaal nog recht. De spaakspanning zal wel niet hoog genoeg zijn geweest, dan lijkt het al snel erg dramatisch
Groetjes Levi
Ik heb u een pb gestuurd, bedankt
Groetjes Levi
-
De velg van Lonneke was helaas niet de juiste, ik ben dus nog steeds op zoek.
Groetjes Levi
Groetjes Levi
- Jeroen Zuiderwijk
Heb je al bij Toon geprobeerd? Hij bied ook gebruikte exemplaren aan op de site: http://www.nostalgie-oirschot.nl/index. ... onderdelen
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/