Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek Oelegem (B)

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
asterduc

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek Oelegem (B)

Bericht door asterduc »

hier alvast een link naar de fotos van Mie Tracteur, de dame met het meest versierde rijwiel.

http://www.mietracteur.eu/2013/Anti_Tan ... _5781.html
Antitankroute 2013_0.jpg
Antitankroute 2013_0.jpg (135.43 KiB) 9449 keer bekeken
Antitankroute 2013_1.jpg
Antitankroute 2013_1.jpg (125.64 KiB) 9449 keer bekeken
Antitankroute 2013_2.jpg
Antitankroute 2013_2.jpg (128.03 KiB) 9449 keer bekeken
Antitankroute 2013_3.jpg
Antitankroute 2013_3.jpg (126.01 KiB) 9449 keer bekeken
Antitankroute 2013_4.jpg
Antitankroute 2013_4.jpg (121.12 KiB) 9449 keer bekeken
Antitankroute 2013_5.jpg
Antitankroute 2013_5.jpg (30.61 KiB) 9449 keer bekeken
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Ed,
Ik vond het ook een prachtige rit.
We hebben het goed droog gehouden
en de omgeving rond Ranst is ook erg rijk, dat was fietsen met goed uitzicht en prettige babbel.
Dit was overigens de eerste rit voor mij met twee fietsen, Ik kan het iedereen aanraden alleen heb je wel Paul en zoon nodig voor de goede afloop. De fietsen werden keurig afgewisseld en opgeborgen. Dank daarvoor!

Groeten,
Maarten
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Hallo Ed en Paul.

We klappertandden nog een uurtje of wat na. Aan de tocht lag het niet die was fenomenaal mooi. Ook grappig om nu eens met zuiderburen te fietsen. Er is me wel wat opgevallen uiteraard hebben jullie andere fietsen maar jullie zijn ook anders... Rustiger dan ons Hollanders of kwam dat door de lage temperaturen?
Binnen was het heerlijk warm. Bij de verzamelaar was de ontvangst vriendelijk maar mocht er niet gefotografeerd worden. Nadat Ed en ook Paul wat bemiddeld hadden en meldden dat ik met een boek over het rijwiel bezig was mocht ik wat details fotograferen. Jammer maar er stonden zoveel mooie fietsen dat ik toch niet wist wat te fotograferen. Uiteindelijk maar wat voorvorken van Safety's en een zadel op de gevoelige digitale plaat gezet. de koffie, Thee en Oxo (wablieff?) hadden gretige aftrek en er lag een heus presentie boek waarin je kon schrijven, dat hebben we dus ook gedaan.

De tocht langs de tankvallen en grachten moeten we nog een keer doen als alles groen is en wat warmer. Volgens mij een stek waar je fantastisch kan Picknicken. De luxe omgeving met de dure huizen waren ook een Eye opener.
De stop in het café was prima hoewel de koffie bar slecht was maar het was warm en dat was prettig. Afrekenen met pin niet voor 5 uur maar we hadden geen Franken dus onder gemor van de bediening uiteindelijk mogen pinnen.
Na de tip was alles weer ok.

Jammer dat we de rit niet hebben kunnen uitrijden maar we waren net op tijd thuis om onze hongerige kinderen te behoeden voor een heuse hongerdood. En wat was het weer lekker warm thuis.

Ik moet nog gaan lopen met mijn honden. Die zijn dar beter voor uitgerust dan ik. De oudste ligt het liefst in de sneeuw op het balkom te slapen. Het zijn dan ook Husky's en die hebben geen last van een beetje kou.

Warme groeten en eeuwige dank voor deze unieke ervaring aan Ed en Paul.
Met speciale dank aan Mie Tracteur voor de vele foto's die ze onderweg geschoten heeft.

Hartelijke groeten,

Michiel ;)
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Hoi Iedereen die meegefietst heeft vandaag,

Wij hebben er ook van genoten en willen iedereen bedanken die er bij was voor de gezellige sfeer, leuke babbels en heerlijk geouwehoer(op een ouwe fiets moet je het leren ;) ) over fietsen.
Speciale dank gaat natuurlijk naar Ed voor de organisatie maar ook naar Jan Hendriks die zo vriendelijk was om ons met onze fietsen mee te nemen en in Tilburg af te zetten bij mijn atelier waar we mijn transportfietsen nog even bekeken hebben. Dat was écht tof :P

Het museum was prachtig en de ontvangst allerhartelijkst.
Allemaal fietsen gezien die je in Nederland niet tegen zult komen.

Verder zijn we het roerend eens met Michiel om de rit nog een keer dunnetjes over te doen als de blaadjes aan de bomen zitten. En om dan toch vooral de koffie zelf mee te nemen. Wij hebben nog wel een campingbrandertje :P

Groetjes van ons,
Sandra en Charles
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
asterduc

Bericht door asterduc »

Heeft toevallig iemand één van deze bordjes mee?
we hadden er 4 en nu maar 3.
stopbordjes.JPG
stopbordjes.JPG (52.09 KiB) 9419 keer bekeken
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

hartelijk dank voor de mooie dag en route vandaag. was voor mij een eerste keer om te rijden zeer geslaagd en zeker een vervolg waard!!!
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
maartenB

Bericht door maartenB »

Beste Ed en Paul,
Bedankt. Het was prima!!!! Mooie paden en ik hou van die zand en grindwegen door het bos.
En inderdaad een leuke groep, weer leuk gekletst onder meer met diverse buren en dorpsbewoners, allen op opmerkelijk fraaie Gazelle-fietsen. Ik wist niet dat die zoveel voorkwamen in België? :lol:
De collectie was heel fraai, eigenlijk te veel om te bevatten. En leuk dat er nog wat safety-puzzels stonden....

Enige opmerking: Volgende maal voor de start wel liever afspreken bij een café, ontvangst met koffie was beter geweest
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
asterduc

Bericht door asterduc »

maartenB schreef:Beste Ed en Paul,
Bedankt. Het was prima!!!! Mooie paden en ik hou van die zand en grindwegen door het bos.
En inderdaad een leuke groep, weer leuk gekletst onder meer met diverse buren en dorpsbewoners
ondanks het taalprobleem verliep de communicatie wel goed ja
taalprobleem (1).jpg
taalprobleem (1).jpg (121.33 KiB) 9366 keer bekeken
maartenB schreef: ... allen op opmerkelijk fraaie Gazelle-fietsen. Ik wist niet dat die zoveel voorkwamen in België? :lol:
doel je daarbj dat het mijn fietsen waren? ... dat is niet hoor. Ik had er slechts 2, en een halve, uitgeleend.
Van alle nederlandse merken is Gazelle het in België meest bekende en meest verkochte. Vandaar dat je ze hier met regelmaat tegenkomt. Een Fongers of Burgers bvb hebben we hier nog nooit gehoord, maar iedere belg kent Gazelle.
Elibert, Gerard en Jacques zijn dan weer leden van een gezellig-onder-ons-Gazelle-clubje. Door chantage heb ik hun aanwezigheid kunnen afdwingen :D
maartenB schreef:Enige opmerking: Volgende maal voor de start wel liever afspreken bij een café, ontvangst met koffie was beter geweest
dat klopt Maarten, en dat was ook de bedoeling. Aan de parking grenst een cafetaria, Remise, daar zouden we samenkomen, maar de eersten hadden zich vlak bij de weg geparkeerd en iedereen is daar blijven hangen terwijl de koffie te wachten.

Kwam dan die politieman er nog tussen die ter plaatse bekeuringen begon uit te schrijven ...
bekeuring 3 (1).jpg
bekeuring 3 (1).jpg (118.56 KiB) 9366 keer bekeken
maartenB

Bericht door maartenB »

helemaal briljant!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

hahah die ed. mooi gedaan. zeker voor herhaling vatbaar!! zal vanavond op z,n bels gezegt m,n fiets is gaan opkuisen :D
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Plaats reactie