Hierbij foto,s van mijn Rochet Paris racefiets met 2 versnelling door het wiel om te draaien,
Legergrijs groene kleur over de originele lak die eronder zit , FRAMEHOOGTE 58 cm,
Belasting plaatje met het jaar 1927 zit er nog op,
Groetjes Hans
Rochet Paris racefiets 2 versnelling
-
Re: Rochet Paris racefiets 2 versnelling
Leuke fietsen Hans.
ze hebben altijd iets speciaals die Franse sportfietsen uit die tijd.
alleen al de balhoofdplaten zijn vaak al fraai.
en gelukkig is er aan beide fietsen wat werk.
ze hebben altijd iets speciaals die Franse sportfietsen uit die tijd.
alleen al de balhoofdplaten zijn vaak al fraai.
en gelukkig is er aan beide fietsen wat werk.
-
Hallo Theodorus,
Dank je voor je reactie , Franse fietsen hebben wat vrolijks over zich en er zit genoeg werk in als je ze weer rijdend wilt hebben,
Groetjes Hans
Dank je voor je reactie , Franse fietsen hebben wat vrolijks over zich en er zit genoeg werk in als je ze weer rijdend wilt hebben,
Groetjes Hans
Hoi Hans,
Mooi project! Maar was dit echt een racefiets? Hebben ze het stuur een keer vervangen?
Mooi project! Maar was dit echt een racefiets? Hebben ze het stuur een keer vervangen?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Hallo Maarten,
Er heeft zeker een ander stuur opgezeten en die heb ik wel liggen ,moustache-racestuur,maar ik denk door de grijs groene kleur dat die gebruikt is als Legerfiets in de oorlog , zg.beute fiets ,er zijn wel foto,s van dat Duitse soldaten op Franse race fietsen rijden
Als je er een racefiets van maakt en de fiets met een polish behandeld is de geschiedenis weg,
Groetjes Hans
Er heeft zeker een ander stuur opgezeten en die heb ik wel liggen ,moustache-racestuur,maar ik denk door de grijs groene kleur dat die gebruikt is als Legerfiets in de oorlog , zg.beute fiets ,er zijn wel foto,s van dat Duitse soldaten op Franse race fietsen rijden
Als je er een racefiets van maakt en de fiets met een polish behandeld is de geschiedenis weg,
Groetjes Hans
Mooie fiets. Te zien aan de gaten in de mannetjes heeft er wel een achterspatbord op gezeten. Denk eerder jaren 20 sportfiets.