Gazelle Sport 111277*

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
HJvMontfort

Gazelle Sport 111277*

Bericht door HJvMontfort »

Van een collega kreeg ik een Gazelle fiets, hij dacht dat ik er wel iets mee kon, voor onderdelen of iets dergelijks.
Hij vroeg het me vorrige week al maar ik had geen interesse terug getoont, aangezien ik een jaren 90 troepfiets verwachte.
Doch mijn verbazing was vrij groot toen ik dit plaatje uit de bus zag komen, een vrij complete Gazelle sportfiets.
Jammer genoeg niet met de originele achternaaf (heb ik dacht ik thuis wel liggen maar aardig mooi in de originele lak en in een mooi kleurtje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou heb ik deze fiets staan maar ik wilde juist een aantal fietsen minder. Mocht iemand serieus interesse hebben in dit exemplaar laat het even horen, dan kan mijn collega wat verdienen aan zijn goede daad!
Laatst gewijzigd door HJvMontfort op 12 mar 2013, 20.05, 1 keer totaal gewijzigd.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
asterduc

Re: Gazelle Sport 111277

Bericht door asterduc »

hjwspan schreef:Van een collega kreeg ik een Gazelle fiets, hij dacht dat ik er wel iets mee kon, voor onderdelen of iets dergelijks.
Nou heb ik deze fiets staan maar ik wilde juist een aantal fietsen minder. Mocht iemand serieus interesse hebben in dit exemplaar laat het even horen, dan kan mijn collega wat verdienen aan zijn goede daad!
misschien best even het serienummer aanpassen. Er moet nog een digitje achter, vooraleer mensen denken dat het om een fiets van 1916 gaat.
Deze is nml 41 jaar jonger (1957)!

Een mooie basis voor een kompleetrestauratie voor wie er geld in wil steken.
Telkens ik zulk een exemplaar zie beginnen mijn vingers wel te jeuken.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
HJvMontfort

Re: Gazelle Sport 111277

Oeps even niet opgelet met het framenummer
Ik vond hem in ieder geval veel te mooi om te slopen voor onderdelen, dit moet een prachtfiets worden! Transfers nog zichtbaar dus vooral poetsen en roest bestrijden!

Mijn handen jeuken maar er liggen nog 6 projecten voor deze op de agenda
Durabo88

Re: Gazelle Sport 111277*

Bericht door Durabo88 »

Beste Hjwspan,

Mooie fiets hoor (vooral de lugs). Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Misschien even een netter stuur zoeken?

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
HJvMontfort

Durabo88 schreef:Beste Hjwspan,

Mooie fiets hoor (vooral de lugs). Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Misschien even een netter stuur zoeken?

Groeten, Y.
Ja te gek die lugs en een Gazelle in een bijzondere kleur maakt mij altijd blij,

Als ik hem ga maken word het een meer jaren project, echt geen zin momenteel, mijn idee was de Solex werkend, mijn electrische step weer aan de gang helpen, tegelijk bezig mijn kruisframe op te bouwen, mijn Union roestvrij en net bouwen, mijn 'transportfiets' rijklaar en mooi maken, mijn oude Gazelle op de rails en dan nog mijn 1920er Gazelle klaarmaken

En dan zou deze komen, hoop dat een ander er tijd voor heeft want deze fiets ga ik niet slopen!
asterduc

Bericht door asterduc »

hjwspan schreef:... want deze fiets ga ik niet slopen!
goed gesproken! :D
Mijn vingers jeuken al heel de avond, maar ik pas even om dezelfde reden. Momenteel teveel projecten!
Zorg wel dat hij op een goede wei terecht komt.
(die WEI moet je niet letterlijk nemen, dat is een gezegde)
HJvMontfort

asterduc schreef:
hjwspan schreef:... want deze fiets ga ik niet slopen!
goed gesproken! :D
Mijn vingers jeuken al heel de avond, maar ik pas even om dezelfde reden. Momenteel teveel projecten!
Zorg wel dat hij op een goede wei terecht komt.
(die WEI moet je niet letterlijk nemen, dat is een gezegde)
Haha we zitten allen in eenzelfde schuitje!
Daarnaast zit je dan ook vaak met werk, famillie en een liefdes leven. Sport ik ook nog graag en in de zomer komt er dan vaak niks terecht van al die prachtige fietsen, pak ik mijn fijne legerfiets en ga ik daar rondjes over de Friese landen mee maken en vergeet ik al de andere fietsen :)
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

leuke fiets hey. valt best wel weer wat van te maken. gelukkig ben ik zo ver dat ik er niks meer bij koop 12 is even meer dan zat. dus mijn vingers jeuken niet bij het zien van deze fiets, het moet al iets erg aparts zijn wil ik er nog wat bijkopen. net als pas een zwanenhals gazelle.maar ik moet de zin ook nog terugvinden na een turbulent jaar. er hangt al maanden een kwikstep in mijn schuur te wachten. nu nog de zin!! heb even teveel aan mijn kop.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
asterduc

Bericht door asterduc »

Elibert van Dalen schreef:heb even teveel aan mijn kop.
ja, je haar, dat is het.
Maar dat gaat wel weg met de jaren hoor Bert, dus komt vanzelf weer goed met je.

Als je nou die zwanenhals verkoopt (daar weet ik toevallig een enthousiaste verzamelaar voor), dan heb je ruimte om deze flinke jongen erbij te nemen. :mrgreen:
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

haha grapjas!! :D

ja dat snap ik die zwanehals. ik ruim niks meer, miss die paralel die er staat met smalle spatborden een keer en die piet pelle. ik kan ze gelukkig opslaan straks.. dus hoef niet te ruimen :D
Laatst gewijzigd door Elibert van Dalen op 13 mar 2013, 17.02, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Plaats reactie