Erg oud frame met dubbele buis.

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1592
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Erg oud frame met dubbele buis.

Bericht door Fotomaan »

Bijlagen
IMG_3118.jpeg
IMG_3117.jpeg
IMG_3116.jpeg
IMG_3115.jpeg
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Rob Houkes
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mei 2016, 00.09

Re: Erg oud frame met dubbele buis.

Bericht door Rob Houkes »

Geen idee, maar ik heb er toch maar een klein bedragje voor geboden in de hoop de kans te krijgen om het ooit uit te kunnen vinden. Projectje voor de lange termijn... als m'n bod serieus wordt genomen :lol: Het zal wel heel lastig worden hier een passende achtervork bij te vinden, zo te zien moet die ogen hebben voor de achteras. Ik zie geen nokjes, er is ook niks afgezaagd oid.
De beste sportfiets is een transportfiets :)
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1758
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Erg oud frame met dubbele buis.

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Ik denk dat er zeker een kans is dat hij van rond 1900 is. Maar waar gemaakt, en voor welk land is de vraag. Jammer dat er niet meer bij zit. Ik vermoed dat er een staande achtervork met rechte buizen op heeft gezeten. Het is in ieder geval niet iets waar we documentatie van hebben.
Maarten Waarlé
Berichten: 2377
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Erg oud frame met dubbele buis.

Bericht door Maarten Waarlé »

Ja, zou inderdaad best een staande vork met rechte buizen kunnen zijn. De bevestiging bovenaan is vrij breed.
Zouden zelfs losse buizen kunnen zijn geweest met een spatbordbevestiging met klemschoefjes.
Humber had zoiets en ook die schuine achterwielplaten met overlappende staande vork.
DSC08942a.jpg
PICT0007.jpg
Durabo88
Berichten: 2595
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Erg oud frame met dubbele buis.

Bericht door Durabo88 »

De smalle gereedschapsopname van de trapascups ken ik van Raleigh, maar misschien is dat algemeen Brits. Wie daar bijvoorbeeld een merk onderdelenfabrikant aan kan hangen is welkom. Wat in elk geval wel duidelijk is dat het een heel oud frame is.
Sportief fietsend!
Plaats reactie