wat heeft iedereen aan verzameling staan??
- Elibert van Dalen
wat heeft iedereen aan verzameling staan??
leuke opzet om eens te kijken wat iedereen aan verzameling fietsen heeft staan. de D staat voor damesmodel. de H voor herenmodel.
ik trap af..
1 gazelle no8 kruisframe uit 1955 kleur zwart torpedo dreigang remnaaf en dynohub in het voorwiel..
2 gazelle no8 kruisframe uit 1962 kleur groen vrijloopnaaf met stangremmen.
3 gazelle no8 8v kruisframe uit 1952 kleur zwart sa 3 versnellingen en stangremmen.
4 gazelle no8 8v kruisframe uit 1960 kleur zwart met vrijloop en stangremmen.
5 gazelle no8 toermodel uit 1952 kleur zwart vrijloopnaaf en stangremmen (erfstuk). H
6 gazelle sport luxe uit 1957 kleur zwart met velgremmen en alu lepper velgen sa 3 naaf. H
7 gazelle sport luxe uit 1957 kleur groen sa 3 en stangremmen. H
8 gazelle no8 K uit 1954 kleur zwart sa 3 met stangremmen (dagelijks barrel) H
9 gazelle sport C uit 1965 kleur zwart sa 3 en velgremmen alu lepper velgen. H
10 gazelle sport populair uit 1952 kleur zwart remnaaf torpedo alu lepper velgen met puntspatbord paralelframe.D
11 gazelle sport populair uit 1951 kleur groen torpedo remnaaf en alu lepper velgen. met het puntspatbord. H
12 gazelle piet pelle uit de jaren 80 kleur blauw torpedo remnaaf. D
13 gazelle P uit 1959 kleur zwart torpedo remnaaf. H
14 union tally uit 1968 kleur zwart torpdo remnaaf (erfstuk) D
mvgr
ik trap af..
1 gazelle no8 kruisframe uit 1955 kleur zwart torpedo dreigang remnaaf en dynohub in het voorwiel..
2 gazelle no8 kruisframe uit 1962 kleur groen vrijloopnaaf met stangremmen.
3 gazelle no8 8v kruisframe uit 1952 kleur zwart sa 3 versnellingen en stangremmen.
4 gazelle no8 8v kruisframe uit 1960 kleur zwart met vrijloop en stangremmen.
5 gazelle no8 toermodel uit 1952 kleur zwart vrijloopnaaf en stangremmen (erfstuk). H
6 gazelle sport luxe uit 1957 kleur zwart met velgremmen en alu lepper velgen sa 3 naaf. H
7 gazelle sport luxe uit 1957 kleur groen sa 3 en stangremmen. H
8 gazelle no8 K uit 1954 kleur zwart sa 3 met stangremmen (dagelijks barrel) H
9 gazelle sport C uit 1965 kleur zwart sa 3 en velgremmen alu lepper velgen. H
10 gazelle sport populair uit 1952 kleur zwart remnaaf torpedo alu lepper velgen met puntspatbord paralelframe.D
11 gazelle sport populair uit 1951 kleur groen torpedo remnaaf en alu lepper velgen. met het puntspatbord. H
12 gazelle piet pelle uit de jaren 80 kleur blauw torpedo remnaaf. D
13 gazelle P uit 1959 kleur zwart torpedo remnaaf. H
14 union tally uit 1968 kleur zwart torpdo remnaaf (erfstuk) D
mvgr
Laatst gewijzigd door Elibert van Dalen op 29 jun 2012, 21.13, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerelateerde Facebook groepen

>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??
Hoi Elibert,
Ik zal eens proberen om een inventarisatie te maken.
Het is uit mijn hoofd en ik heb nog niet overal alle info over verzameld.
Er zijn een paar merken en bouwjaren niet bekend.
1.Gazelle 'oma' fiets, trommelremmen, stangbediening, drie versnellingen. 1952
2.Gazelle 'oma' fiets, trommelremmen, stangbediening, 1954
3.Germaan 'oma' fiets, STYRIA terugtraprem. 1952
4.Juncker transportfiets, Duomatic, 1968
5.Juncker transportfiets, CLIPPER terugtraprem, 1932
6.Germaan transportfiets, Torpedo terugtramrem, ?
7.Phoenix transportfiets, TEMPO terugtraprem, ?
8.Locomotief transportfiets, STYRIA terugtraprem 40 spaakgaten
9.Gazelle transportfiets, DUREX terutraprem, ?
10.Gazelle transportfiets, Husqvarna terugtraprem, ?
11.Gazelle transportfiets, Torpedo terugtraprem, 1941, banden met de oude maat 28x2 Vredestein Transport Extra zwaar
12.Gazelle transportfiets, Torpedo terugtraprem, 1942
13.Gazelle transportfiets, Husqvarna terugtraprem, 1937
14.Simplex transportfiets, Beckson terugraprem, ?
En dan nog 7 onbekende transportfietsen waarvan een paar gedemonteerd.
Er is nog een 'oma' fiets van Tilburgse makelij in mijn bezit, waarschijnlijk een fantasiemerk die zondag de eerste juli ingezegend én in gebruik genomen gaat worden door de pastoor van de Margarita Mariakerk in Tilburg. Een echte pastoorsfiets dus. Halleluja!!
Als dat geen koffieklets is weet ik het niet meer en het is nog echt waar ook.
Deze fiets is via leden van de oude fiets bij mij terechtgekomen en op het balhoofdplaatje staat een bekende Tilburgse familienaam en het adres, Hasseltstraat 55, Tilburg.
Foto's komen nog want het is wel een interessante fiets.
Het is wel jammer dat het originele achterwiel er niet meer in zat met waarschijnlijk een doortrapper er in omdat er voor nog een bandrem op zit.
Ik heb er wel een achterwiel bij weten te spaken wat er uit ziet of het origineel is. Er zit een torpedo in.
Licht, een paar spekbanden en pedalen zijn ook toegevoegd.
Als laatste heb ik nog een aluminium ATB die in 1989 gebouwd is door Fietsen-Frans.
Dat is iemand die ooit een winkel heeft gehad in de Bergdijksestraat in Tilburg. Hij handelt nu in klassieke renfiets onderdelen.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik zal eens proberen om een inventarisatie te maken.
Het is uit mijn hoofd en ik heb nog niet overal alle info over verzameld.

1.Gazelle 'oma' fiets, trommelremmen, stangbediening, drie versnellingen. 1952
2.Gazelle 'oma' fiets, trommelremmen, stangbediening, 1954
3.Germaan 'oma' fiets, STYRIA terugtraprem. 1952
4.Juncker transportfiets, Duomatic, 1968
5.Juncker transportfiets, CLIPPER terugtraprem, 1932
6.Germaan transportfiets, Torpedo terugtramrem, ?
7.Phoenix transportfiets, TEMPO terugtraprem, ?
8.Locomotief transportfiets, STYRIA terugtraprem 40 spaakgaten
9.Gazelle transportfiets, DUREX terutraprem, ?
10.Gazelle transportfiets, Husqvarna terugtraprem, ?
11.Gazelle transportfiets, Torpedo terugtraprem, 1941, banden met de oude maat 28x2 Vredestein Transport Extra zwaar

12.Gazelle transportfiets, Torpedo terugtraprem, 1942
13.Gazelle transportfiets, Husqvarna terugtraprem, 1937
14.Simplex transportfiets, Beckson terugraprem, ?
En dan nog 7 onbekende transportfietsen waarvan een paar gedemonteerd.

Er is nog een 'oma' fiets van Tilburgse makelij in mijn bezit, waarschijnlijk een fantasiemerk die zondag de eerste juli ingezegend én in gebruik genomen gaat worden door de pastoor van de Margarita Mariakerk in Tilburg. Een echte pastoorsfiets dus. Halleluja!!
Als dat geen koffieklets is weet ik het niet meer en het is nog echt waar ook.
Deze fiets is via leden van de oude fiets bij mij terechtgekomen en op het balhoofdplaatje staat een bekende Tilburgse familienaam en het adres, Hasseltstraat 55, Tilburg.
Foto's komen nog want het is wel een interessante fiets.
Het is wel jammer dat het originele achterwiel er niet meer in zat met waarschijnlijk een doortrapper er in omdat er voor nog een bandrem op zit.
Ik heb er wel een achterwiel bij weten te spaken wat er uit ziet of het origineel is. Er zit een torpedo in.
Licht, een paar spekbanden en pedalen zijn ook toegevoegd.
Als laatste heb ik nog een aluminium ATB die in 1989 gebouwd is door Fietsen-Frans.
Dat is iemand die ooit een winkel heeft gehad in de Bergdijksestraat in Tilburg. Hij handelt nu in klassieke renfiets onderdelen.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Even heel kort over die Tilburgse fiets: dat was natuurlijk geen doortrapper maar een vrijloop. Die goedkope fietsen van voor de oorlog hadden vaak niets anders dan een bandrem. Goed middel tegen de overbevolking, als je daar nu mee gaat fietsen...
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Hoi Maarten,
Vrijloop ja, het was al laat.
Er is overigens nog een Gazalle Trim Sport in de kleur bruin bijgekomen. Trommelremmen met stangbediening en een SA drie versnellingsnaaf er in.
Nooit mee gefietst, van een oud mannetje geweest, mijn vader. Nog steeds eerste eigenaar want ik heb de fiets in 1982 voor hem opgehaald bij Piet van Iersel, fietsenmaker in Tilburg.
Ik vraag me overigens af of je dat al een 'oude fiets' kunt noemen. Er beginnen dan al plastic onderdelen gebruikt te worden.
Nog wel een lakdoek kettingkast met fraaie en glimmende details.
En om nog maar even verder 'op de koffie' te gaan, het is wel leuk om te vertellen dat mijn vader zijn hele leven op een Phillips aan het fietsen is. Hij is nu 94 en gebruikt de Phillips nog steeds.
Het is niet bekend hoe oud de fiets is maar in't ieder geval ouder dan ik want ik heb hem mijn hele leven niet op een andere fiets zien fietsen. Het stuur is een keer vlak bij het verbindingsstuk afgebroken, het is ook een fiets met trommelremmen en stangbediening, waar hij toen mee naar de werkplaats van het bedrijf waar hij werkte is gegaan en die hebben het met koper of messing weer aan elkaar gelast. Dat was niet zo heel mooi gedaan dus ik ben toen op zoek gegaan naar een vervangend stuur. Dat zit er nu alweer 25 jaar op.
Het achterspatbord was van onderop aan het 'verdwijnen' waardoor het achterlichtje geen houvast meer had. Toen heeft ie iets hoger een gaatje geboord en het daar weer vast gezet.
Enig moment in zijn fietsgeschiedenis werd mijn vader aangesproken door zijn werkgever, de directeur, dat hij het toch wel aan zijn status verplicht was om met de auto te komen maar dat was tegen dovemansoren.
Het is pas nu dat ik er aan denk om een keer foto's te maken van deze wel zeer bijzondere fiets. Niet zo zeer omdat het een Phillips is maar meer omdat hij door mijn vader gevormd is.
Het ding is met recht een 'oude fiets' te noemen.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Vrijloop ja, het was al laat.
Er is overigens nog een Gazalle Trim Sport in de kleur bruin bijgekomen. Trommelremmen met stangbediening en een SA drie versnellingsnaaf er in.
Nooit mee gefietst, van een oud mannetje geweest, mijn vader. Nog steeds eerste eigenaar want ik heb de fiets in 1982 voor hem opgehaald bij Piet van Iersel, fietsenmaker in Tilburg.
Ik vraag me overigens af of je dat al een 'oude fiets' kunt noemen. Er beginnen dan al plastic onderdelen gebruikt te worden.
Nog wel een lakdoek kettingkast met fraaie en glimmende details.
En om nog maar even verder 'op de koffie' te gaan, het is wel leuk om te vertellen dat mijn vader zijn hele leven op een Phillips aan het fietsen is. Hij is nu 94 en gebruikt de Phillips nog steeds.
Het is niet bekend hoe oud de fiets is maar in't ieder geval ouder dan ik want ik heb hem mijn hele leven niet op een andere fiets zien fietsen. Het stuur is een keer vlak bij het verbindingsstuk afgebroken, het is ook een fiets met trommelremmen en stangbediening, waar hij toen mee naar de werkplaats van het bedrijf waar hij werkte is gegaan en die hebben het met koper of messing weer aan elkaar gelast. Dat was niet zo heel mooi gedaan dus ik ben toen op zoek gegaan naar een vervangend stuur. Dat zit er nu alweer 25 jaar op.
Het achterspatbord was van onderop aan het 'verdwijnen' waardoor het achterlichtje geen houvast meer had. Toen heeft ie iets hoger een gaatje geboord en het daar weer vast gezet.
Enig moment in zijn fietsgeschiedenis werd mijn vader aangesproken door zijn werkgever, de directeur, dat hij het toch wel aan zijn status verplicht was om met de auto te komen maar dat was tegen dovemansoren.
Het is pas nu dat ik er aan denk om een keer foto's te maken van deze wel zeer bijzondere fiets. Niet zo zeer omdat het een Phillips is maar meer omdat hij door mijn vader gevormd is.
Het ding is met recht een 'oude fiets' te noemen.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
- Bijlagen
-
- Hoop werk om mijn verzameling te beschrijven.
- Liefhebber!!.jpg (208.11 KiB) 10465 keer bekeken
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Vraag; waar/hoe plaats ik foto's van gerestaureerde fietsen?
groet, Jos
groet, Jos
Die kun je gewoon aan een bericht toevoegen. Als je een bericht typt, zie je onderaan het berichtenveld 'bijlage of foto toevoegen'. Hier staat een uitgebreidere uitleg: http://oudefiets.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=117Vraag; waar/hoe plaats ik foto's van gerestaureerde fietsen?
Groet, Sandra
Beste mensen,
Hierbij mijn lijstje uit het hoofd:
Fongers CCG-60 uit 1918
Fongers DZ-55 jaren 30
Fongers HF-60 jaren 30
Fongers HF-55 jaren 50 (met stangenremmen en versnelling)
Idem (terugtraprem)
Durabo herensportfiets 1959
Durabo omafiets waarschijnlijk 1938
Batavus herensportfiets jaren 60
Nederlandse leeuw herensportfiets 1939
Zwitserse legerfiets 1938
Groeten, Y.
Hierbij mijn lijstje uit het hoofd:
Fongers CCG-60 uit 1918
Fongers DZ-55 jaren 30
Fongers HF-60 jaren 30
Fongers HF-55 jaren 50 (met stangenremmen en versnelling)
Idem (terugtraprem)
Durabo herensportfiets 1959
Durabo omafiets waarschijnlijk 1938
Batavus herensportfiets jaren 60
Nederlandse leeuw herensportfiets 1939
Zwitserse legerfiets 1938
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
- HJvMontfort
Ik heb maar een aantal fietsen in mijn bezit, maar hier een overzicht.
Kruisframe, waarschijnlijk Engels? Het framenummer is 3605-1 (hiermee ben ik momenteel bezig.
Standaart Gazelle fiets, 1421294. Deze ligt momenteel uit elkaar, ik heb nog een iets ouder frame liggen voor onderdelen
Een fiets van de Vliegbasis van Leeuwarden met framenummer DI-508
Een nog in originele maar vergane Union met moeilijk leesbaar het framenummer 6917, gek genoeg stond hij te koop als Phoenix, en ik ben gaan kijken omdat ik nog nooit zo'n oude Phoenix gezien had maar heb hem gekocht omdat hij zo leuk was.
Verder heb ik nog wat frames liggen waar ik nog niet aan toe ben gekomen.
Kruisframe, waarschijnlijk Engels? Het framenummer is 3605-1 (hiermee ben ik momenteel bezig.
Standaart Gazelle fiets, 1421294. Deze ligt momenteel uit elkaar, ik heb nog een iets ouder frame liggen voor onderdelen
Een fiets van de Vliegbasis van Leeuwarden met framenummer DI-508
Een nog in originele maar vergane Union met moeilijk leesbaar het framenummer 6917, gek genoeg stond hij te koop als Phoenix, en ik ben gaan kijken omdat ik nog nooit zo'n oude Phoenix gezien had maar heb hem gekocht omdat hij zo leuk was.
Verder heb ik nog wat frames liggen waar ik nog niet aan toe ben gekomen.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Klinkt goed, zitten nog leuke frames tussen met een afwijkende vormgeving. Ik vindt het altijd mooi om frames met gebogen buizen te zien.
Sportief fietsend!