Schwalbe heeft road cruisers, er is Panaracer Pasela , Grandbois als het echt sjiek moet, en in Frankrijk vind je er uiteraard nog meer
Levrier 1950's
-
Re: Levrier 1950's
/Marten
Gewoon op 584 zoeken. Dat is de ETRTO diametermaat. Maar ja, de breedtemaat?
Sportief fietsend!
-
Leuk dat hij naar een liefhebber is gegaan. Had ook wel interesse gehad als hij niet zo groot was... lijkt me toch wel een op maat gemaakte fiets. En ondanks dat er weinig interesse is in Belgische fietsen een mooi en bijzonder ding.
Zelf zou ik voor creme banden gaan. Past prachtig bij de framekleur en beter bij de tijd. Of op z'n Frans met rode banden. Zou ook mooi staan.
Hij zal inderdaad dikke banden hebben gehad. Wellicht ballon, ipv demi-ballon. Alhoewel achter veel minder plaats lijkt te zijn dan voor.
Zou best kunnen dat ik zo'n soort cranks heb liggen. Zal even kijken..
Zelf zou ik voor creme banden gaan. Past prachtig bij de framekleur en beter bij de tijd. Of op z'n Frans met rode banden. Zou ook mooi staan.
Hij zal inderdaad dikke banden hebben gehad. Wellicht ballon, ipv demi-ballon. Alhoewel achter veel minder plaats lijkt te zijn dan voor.
Zou best kunnen dat ik zo'n soort cranks heb liggen. Zal even kijken..
LEVRIER = BELGISCH !
-
Ik heb deze cranks liggen. Komen qua vorm behoorlijk in de buurt. Maar wel 165 mm. Neem aan dat de jouwe 170 zullen zijn...
- Bijlagen
-
- 20240520_130303.jpg (308.99 KiB) 3843 keer bekeken
-
- 20240520_130219.jpg (184.16 KiB) 3843 keer bekeken
degene die ik heb is 165! wat is de binnendiameter van het trapasgat? de as die er nu op zit is +-16mm in diameter.
Moet hier geen 28” in? De fiets is een beetje uit model zo. Erg hoge fiets voor Belgische begrippen.
Dit lijkt zo wel een beetje op Tokyo bike qua verhoudingen.
Wel een leuk project om weer iets moois van te maken.
Dit lijkt zo wel een beetje op Tokyo bike qua verhoudingen.
Wel een leuk project om weer iets moois van te maken.
De oudere Belgische fietsen die ik heb hebben inderdaad allemaal 700C-wielen, een van de dingen waaraan je vaak kunt zien dat het een Belg is, en geen Fransman.
-
Ben meestal niet van de Belgische of Duitse fietsen maar dit kan toch wel echt een heel vet exemplaar worden dit heeft porum vind ik. Dit zal op dikke banden ook lekker smoelen en met die 9 versnellingen steek je de fat bikes de gek aan met een schitterende goed fietsende fiets als je klein van stuk bent want dit lijkt mij een fiets voor iemand van rond de 1.80 meter.
Freek
Freek