Motobecane racefiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
TonTon
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: Motobecane racefiets

Bericht door TonTon »

veenofiets schreef: 26 mei 2024, 07.35 :mrgreen: De Gebben Kreidler in de achtergrond is weliswaar geen fiets maar vind ik interessanter.

Freek
Ja Freek dat vind ik ook en deze is nog uit mijn jeugd, met wat modernisering 👌
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 682
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Motobecane racefiets

Bericht door marco verbaant »

TonTon schreef: 26 mei 2024, 10.44 Ja je hebt gelijk, die van jou en mij zijn weer heel anders dan die van Marco. Moet volgens mij toch ook een handigheidje zijn om die dingen om je stuur te schuiven.
Siliconen spray :D
Beau-Velo
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Motobecane racefiets

Bericht door Beau-Velo »

TonTon schreef: 26 mei 2024, 10.44
non-fixie schreef: 26 mei 2024, 08.02 Er lijken trouwens verschillende versies van die rubber 'hoezen' te zijn geweest. Op mijn Grand Record zitten dezelfde als die van TonTon, zo te zien:


moto bleu 1.jpg
Ja je hebt gelijk, die van jou en mij zijn weer heel anders dan die van Marco. Moet volgens mij toch ook een handigheidje zijn om die dingen om je stuur te schuiven.
Met lucht! Luchtpistool van de compressor eronder nadat je het eerste stukje op het stuur geschoven hebt.
Blazen en schuiven. Ook om ze eraf te krijgen.
TonTon
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: Motobecane racefiets

Bericht door TonTon »

marco verbaant schreef: 26 mei 2024, 12.32
TonTon schreef: 26 mei 2024, 10.44 Ja je hebt gelijk, die van jou en mij zijn weer heel anders dan die van Marco. Moet volgens mij toch ook een handigheidje zijn om die dingen om je stuur te schuiven.
Siliconen spray :D
Daar kun je zoveel dingen mee doen 😉
TonTon
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: Motobecane racefiets

Bericht door TonTon »

Beau-Velo schreef: 26 mei 2024, 12.40
TonTon schreef: 26 mei 2024, 10.44
non-fixie schreef: 26 mei 2024, 08.02 Er lijken trouwens verschillende versies van die rubber 'hoezen' te zijn geweest. Op mijn Grand Record zitten dezelfde als die van TonTon, zo te zien:


moto bleu 1.jpg
Ja je hebt gelijk, die van jou en mij zijn weer heel anders dan die van Marco. Moet volgens mij toch ook een handigheidje zijn om die dingen om je stuur te schuiven.
Met lucht! Luchtpistool van de compressor eronder nadat je het eerste stukje op het stuur geschoven hebt.
Blazen en schuiven. Ook om ze eraf te krijgen.
Ok, dat klinkt duidelijk en dan zit het ook goed strak. Heb het nooit eerder gezien, dus elke dag leer je weer iets 👌
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Motobecane racefiets

Bericht door non-fixie »

Dit lijken me trouwens CLB remgrepen:

Afbeelding

Dat zijn best wel fijne grepen. Ik heb ze gebruikt op mijn Jonkers "weight weenie"-fiets (want licht), en was aangenaam verrast door hoe prettig ze, ook zonder rubbers, aanvoelden.

Afbeelding
Plaats reactie