Fietsenmerk Dageraad
Fietsenmerk Dageraad
Goedemiddag,mijn naam is Wilbert en ik ben nieuw op het forum en hou eigenlijk van alle soorten oude gebruiksvoorwerpen dus ook fietsen.Nou kwam ik op MP een fiets tegen waarover via Google niks te vinden is dus vroeg ik me af of iemand hier persoonlijk ervaring heeft of iets meer weet van het Nederlandse fietsenmerk Dageraad (zie foto) bij voorbaat dank,Wilbert
Re: Fietsenmerk Dageraad
Aan de bestickering te zien niet zo’n hele oude fiets 70/80s
Waarschijnlijk een plakmerk. Dus in een grotere fabriek gebouwd en voorzien van een merk van de verkopende partij.
Dit maakt de fiets niet minder leuk of uniek maar hierdoor weinig of geen historie vindbaar.
Waarschijnlijk een verre voorloper van de bouwmarkt fiets maar beter van kwaliteit.
Volgens mij waren er in die tijd nog een aantal fabrieken actief die zich op die markt begaven.
Waarschijnlijk een plakmerk. Dus in een grotere fabriek gebouwd en voorzien van een merk van de verkopende partij.
Dit maakt de fiets niet minder leuk of uniek maar hierdoor weinig of geen historie vindbaar.
Waarschijnlijk een verre voorloper van de bouwmarkt fiets maar beter van kwaliteit.
Volgens mij waren er in die tijd nog een aantal fabrieken actief die zich op die markt begaven.
Ok,bedankt voor de info!
Het is meer dan waar ik op gerekend had en geeft me toch wat inzicht in de eventuele historie van deze fiets.
Het is meer dan waar ik op gerekend had en geeft me toch wat inzicht in de eventuele historie van deze fiets.
Welkom, Wilbert!
Dageraad: mooie naam en ook een mooi logo.
Heb je meer foto's van de fiets? Dan kunnen we er wellicht wat meer over zeggen. En ... is 'ie al van jou?
Dageraad: mooie naam en ook een mooi logo.

Heb je meer foto's van de fiets? Dan kunnen we er wellicht wat meer over zeggen. En ... is 'ie al van jou?
Dank je
Volgens de verkoper heeft hij nieuwe onderdelen,zo te zien is alleen het frame en misschien het stuur nog origineel,en de rest nieuw.
Ik zou hem wel willen kopen maar het is helaas precies helemaal aan de andere kant van het land.Voor de prijs hoef je het niet te laten want hij vraagt er maar 10 euro voor met bieden vanaf 5 euro
Alleen al voor het zadel zou ik het al waard vinden
Ik heb de resterende MP foto’s even bijgevoegd,misschien dat je er nog wat meer over kunt vertellen.

Volgens de verkoper heeft hij nieuwe onderdelen,zo te zien is alleen het frame en misschien het stuur nog origineel,en de rest nieuw.
Ik zou hem wel willen kopen maar het is helaas precies helemaal aan de andere kant van het land.Voor de prijs hoef je het niet te laten want hij vraagt er maar 10 euro voor met bieden vanaf 5 euro

Ik heb de resterende MP foto’s even bijgevoegd,misschien dat je er nog wat meer over kunt vertellen.
- Bijlagen
-
- image2.png (1.54 MiB) 1261 keer bekeken
-
- image1.png (1.82 MiB) 1261 keer bekeken
-
- image0.png (2.01 MiB) 1261 keer bekeken
-
- image3.png (1.78 MiB) 1261 keer bekeken
-
- image4.png (1.74 MiB) 1261 keer bekeken
-
- image5.png (1.92 MiB) 1261 keer bekeken
Tja, het is niets bijzonders. Tegelijkertijd is dat ongeveer de definitie van de gemiddelde Nederlandse fiets.
Voor een tientje moet je er ook weer niet te lang over nadenken ...
... zegt de man die net de nodige tijd en geld heeft geïnvesteerd aan het opknappen van een Halfords-fiets.
Misschien goed als er nog wat anderen een mening geven.

Voor een tientje moet je er ook weer niet te lang over nadenken ...
... zegt de man die net de nodige tijd en geld heeft geïnvesteerd aan het opknappen van een Halfords-fiets.

Misschien goed als er nog wat anderen een mening geven.

Ik zou een paar tientjes meer uitgeven en dan niet aan een tank benzine naar de andere kant van het land.
Maar in de buurt een betere kopen.
Ik denk een matige fiets die erg goedkoop is opgeknapt.
Maar voor een tientje moet je zeuren! Maar €2,00 voor een liter benzine om het land te doorkruisen dan weer wel.
Maar in de buurt een betere kopen.
Ik denk een matige fiets die erg goedkoop is opgeknapt.
Maar voor een tientje moet je zeuren! Maar €2,00 voor een liter benzine om het land te doorkruisen dan weer wel.
Bedankt voor jullie reacties!
Alles in ogenschouw genomen is het inderdaad waarschijnlijk beter om wat in de buurt te zoeken.
Het was voornamelijk de vermoedelijke zeldzaamheid wat me aansprak.
Alles in ogenschouw genomen is het inderdaad waarschijnlijk beter om wat in de buurt te zoeken.
Het was voornamelijk de vermoedelijke zeldzaamheid wat me aansprak.