Humor 2
-
Humor 2
Volgens de NOS:
"Amsterdam droomt er al zo'n 200 jaar van, maar nu is de financiering voor een fietsbrug over het IJ eindelijk rond."
"Amsterdam droomt er al zo'n 200 jaar van, maar nu is de financiering voor een fietsbrug over het IJ eindelijk rond."
/Marten
Re: Humor 2
Tja, ik word er een beetje cynisch van. Want in Rotterdam lag er in de oorlog al een fietstunnel onder het water door en in Amsterdam is het veel lullen en niet bouwen. Brug tunnel, tunnel brug. Bla bla bla. 

Sportief fietsend!
-
Zou Baron von Drais er al om hebben zitten zeuren ,die fietsbrug?
-
Moet haast wel, of een visioen met al die geestverruimende middelen?Maarten Waarlé schreef: ↑8 jul 2024, 16.25 Zou Baron von Drais er al om hebben zitten zeuren ,die fietsbrug?

/Marten
Jullie hebben toch die fijne veerponten in Amsterdam? Toch leuker dan zo´n saaie brug?
-
Bruggen zijn dynamisch en zeker niet saai: Friesenbrucke, Gerrit Krol brug, Paddepoelster brug, en dat is alleen nog maar rond Groningen

/Marten
Mijn voorbeeld van zeker niet saai, maar ook niet praktisch: De Melkwegbrug in Purmerend. Veel design, maar niet handig.
Sportief fietsend!
-
Het probleem is dat de IJponten het volume niet meer aankunnen, meer ponten laten varen schijnt ook geen optie te zijn. Maar het gaat nog tien jaar op zijn minst duren voordat de brug er ligt.

Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Om met Jan Schaefer te spreken: met gelul kan je nog niet fietsen maar je kunt beter over je fiets....
DCR gaat nooit verloren....
En ik vraag me af of men bij een bouwwerk boven de grond wel onder de begroting blijft in Amsterdam. 

Sportief fietsend!