Safety heel oud
Re: Safety heel oud
Dankjewel allemaal
Wat ik vooral grandioos vind is het scharnierpunt van het balhoofd. Oeroude techniek.
Wat ik vooral grandioos vind is het scharnierpunt van het balhoofd. Oeroude techniek.
Zeker een mooi detail
Groet,
Arjan

Groet,
Arjan
Gave fiets met veel karakteristieke details. Gevonden in Nederland? Import dat je weet? Als we het land van herkomst weten kan de zoektocht naar het merk beginnen
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Hoi Maarten
Ik heb hem gevonden in NL
Hij is 30 jaar geleden vanuit Frankrijk hier gekomen
Ik heb hem gevonden in NL
Hij is 30 jaar geleden vanuit Frankrijk hier gekomen
Ja ik herken hem nu, ex Jan H.
Heel interessant maar daar heb ik al eens een avond naar gezocht toen ik hem bij Jan zag. Je zou de jongens van Tontonvelo moeten proberen. Dat is het Franse forum.
Framenummer is vrij hoog, hij zit vol aparte details, moet toch te plaatsen zijn?
succes!
Maarten
Heel interessant maar daar heb ik al eens een avond naar gezocht toen ik hem bij Jan zag. Je zou de jongens van Tontonvelo moeten proberen. Dat is het Franse forum.
Framenummer is vrij hoog, hij zit vol aparte details, moet toch te plaatsen zijn?
succes!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- Jorisoudefiets
IDEM

Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938-1951 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938-1951 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
-
Gevonden;
De safety moet een Humber no. 10 uit 1892 zijn.
De specifieke vork stuur-hoofd is het zelfde en de afwijkende bouw van het frame komt ook overeen.
Zie catalogus afbeelding uit de V-CC library.
Tandwiel met gaatjes en vijf spaken komt overeen en de cranks zijn zonder de later gebruikelijke spieën maar met de toen ook al ouderwetse wig in lijn met de as vast gezet.
Voor groot wiel ,30 inch en achter kleiner ,28 inch volgens de catalogus.
De safety moet een Humber no. 10 uit 1892 zijn.
De specifieke vork stuur-hoofd is het zelfde en de afwijkende bouw van het frame komt ook overeen.
Zie catalogus afbeelding uit de V-CC library.
Tandwiel met gaatjes en vijf spaken komt overeen en de cranks zijn zonder de later gebruikelijke spieën maar met de toen ook al ouderwetse wig in lijn met de as vast gezet.
Voor groot wiel ,30 inch en achter kleiner ,28 inch volgens de catalogus.
wow wat goed, die speurtocht van jou naar Humbers!
ha Maarten ,geweldig dat je hem boven water heb gekregen ,
nooit gedacht dat hij nog eens een naam zou krijgen.
groet jan
nooit gedacht dat hij nog eens een naam zou krijgen.
groet jan