Even voorstellen; Fongers liefhebber in de dop
Re: Even voorstellen; Fongers liefhebber in de dop
Leuk dat je je jeugdfiets weer in handen hebt.
Sportief fietsend!
Dank Yorick!
Inmiddels is ook een setje BMX Cross Vredestein VR7 banden gevonden en gemonteerd. De cirkel is weer rond.
Formeel voor dit forum zijn de BMX’jes nog net iets ‘te jong’ maar dat gaat niet lang meer duren… Het contact met de behulpzame groep Nederlandse BMX verzamelaars is in ieder geval gelegd.
Inmiddels is ook een setje BMX Cross Vredestein VR7 banden gevonden en gemonteerd. De cirkel is weer rond.
Formeel voor dit forum zijn de BMX’jes nog net iets ‘te jong’ maar dat gaat niet lang meer duren… Het contact met de behulpzame groep Nederlandse BMX verzamelaars is in ieder geval gelegd.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Dat begint al aardig uit de hand te lopen , en met alles wat ik op een echt oude fiets liever niet zie, dopmoeren,shimanonaven, komt dat spul ook eens te plak. Mooi hoor !
Dank Rein!
Inmiddels hebben drie van de vijf fietsjes alweer een nieuwe bestemming.
De BMX heeft nu ook het setje gele spatborden gekregen dat
op 1 van de foto’s te zien is. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht deze spullen zo snel bij elkaar te kunnen krijgen maar ik ben blij dat het is gelukt…
Inmiddels hebben drie van de vijf fietsjes alweer een nieuwe bestemming.
De BMX heeft nu ook het setje gele spatborden gekregen dat
op 1 van de foto’s te zien is. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht deze spullen zo snel bij elkaar te kunnen krijgen maar ik ben blij dat het is gelukt…
Vandaag deed mijn vader nog een leuke vondst in het archief.
Ik heb de fiets 2 dagen voor mijn 6e verjaardag mee mogen ophalen (en uitkiezen) in Doezum blijkbaar.
Nu nog even blijven uitkijken naar Alpina folder materiaal uit die tijd waar de fiets in staat. Alpina zelf bestaat nog maar gaf aan niets meer beschikbaar te hebben helaas.
Mijn zoontje is overigens vorige week 6 geworden. Ik zelf schat de fiets nog als te groot en te zwaar om aan hem toe te vertrouwen maar misschien binnenkort weer eens proberen.
Ik heb de fiets 2 dagen voor mijn 6e verjaardag mee mogen ophalen (en uitkiezen) in Doezum blijkbaar.
Nu nog even blijven uitkijken naar Alpina folder materiaal uit die tijd waar de fiets in staat. Alpina zelf bestaat nog maar gaf aan niets meer beschikbaar te hebben helaas.
Mijn zoontje is overigens vorige week 6 geworden. Ik zelf schat de fiets nog als te groot en te zwaar om aan hem toe te vertrouwen maar misschien binnenkort weer eens proberen.
- Bijlagen
-
- 083fb2bf-5ec1-4374-b3e7-4464527b3c57.jpeg (403.13 KiB) 3276 keer bekeken
-
Leuk hoor Jasper, Zo`n jeugd herinnering weer vormgeven. En dan die rekening ook nog boven water . Heel leuk.
Ik zie op de jongensfoto van jou met dat springplankje ook een atypische kettingkast op die BMX zitten.
Wat is daar achter het verhaal?
Ik zie op de jongensfoto van jou met dat springplankje ook een atypische kettingkast op die BMX zitten.
Die zit daar met dezelfde reden als dat er ook spatborden op moesten, namelijk mijn moeder…Maarten Waarlé schreef: ↑14 jul 2024, 22.22 Ik zie op de jongensfoto van jou met dat springplankje ook een atypische kettingkast op die BMX zitten.

-
Ah, ja De moeders van ons.
Ik zie opeens een jaren 80 reclame voor me waarin de ene moeder vraagt aan de ander waarom zo toch geen OMO gebruikt.
Wast door en door schoon! En dan zo`n beteuterd jongetje met vieze kleren op een BMX je erbij.
Ik zie opeens een jaren 80 reclame voor me waarin de ene moeder vraagt aan de ander waarom zo toch geen OMO gebruikt.
Wast door en door schoon! En dan zo`n beteuterd jongetje met vieze kleren op een BMX je erbij.
Leuk dat je de rekening hebt. Het zou leuk zijn geweest als het framenummer nog op de bon stond, dan kon je bij je fietsen checken of hij er tussen staat. 

Sportief fietsend!