Tour de Femmes: wie? (naast ikzelf)

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Maarten Waarlé

Re: Tour de Femmes: wie? (naast ikzelf)

Bericht door Maarten Waarlé »

Fijne krant Jan.
Ik lees altijd die stukjes van de 100 jarigen.
Geeft de burger moed.
Dirkkaas

Bericht door Dirkkaas »

theodorus schreef: 11 aug 2024, 22.34 Dat idee had ik al ,Leuk dat Bjorn uit de buurt van Gent er weer eens bij was.
hij fietste jaren geleden vaker mee bij ons maar ook op internationale evenementen.
Die man Björn is zo behendig met zijn fiets ongelofelijk
Niks treintje uit Gent nee hup ! we gaan op de fiets naar Rotterdam.
Hij nam ook nog “even” op het plein een klein knulletje voorop de fiets.
Floris91

Bericht door Floris91 »

Wat een gaaf project, goed dat we vandaag de dag meer begrip hebben c.q. proberen te hebben voor veel zaken waaronder de gelijkheid van vrouwen.

Ik was pas net terug die dag van mijn fietsvakantie door Scandinavië anders was ik ook komen kijken.

Groet,

Floris
Dirkkaas

Bericht door Dirkkaas »

Zeker mee eens
En de publieke belangstelling was alle dagen groot in Nederland
Leuk voor de dames .
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Ik volg het dameswielrennen al een aantal jaren. En met veel genoegen, moet ik zeggen. Er is heel veel talent, en met het professioneler worden van de begeleiding en de organisatie komt dat ook steeds meer tot zijn recht.

Wat ik vooral leuk vind is het verschil in dynamiek in het peloton. Vrouwen beleven de koers anders dan mannen, en dat levert echt leuke wedstrijden op om naar te kijken.

Ook daar is trouwens wel interesse in oude fietsen. Ik kwam een paar jaar geleden toevallig Marianne Vos tegen in Gaiole, na afloop van L'Eroica. Dit was de fiets waarop zij had deelgenomen, een Giant Peloton uit begin jaren '80. De "saddle-to-bar drop" verraadt dat we hier niet met de gemiddelde deelnemer te maken hebben:

IMG_20191006_150439453.jpg
IMG_20191006_150439453.jpg (555.38 KiB) 4447 keer bekeken

Ze vertelde me trouwens dat ze blij was dat ze niet op haar dagelijkse carbonfiets had hoeven rijden. :)
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

Idd non-fixie, dat was 2019. Foto is van CORVOS
Afbeelding
Een dergelijke foto is er ook van Roxane Knetemann in de outfit én op de fiets van haar vader in Eroica Limburg (daar zitten mogelijk rechten op).
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Enfield

Bericht door Enfield »

theodorus schreef: 11 aug 2024, 22.34 Dat idee had ik al ,Leuk dat Bjorn uit de buurt van Gent er weer eens bij was.
hij fietste jaren geleden vaker mee bij ons maar ook op internationale evenementen.
Is Bjorn ook lid van de vereniging?
Ludo, ook uit het Gentse.
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Vanmiddag naar een bloedstollende finale op Alpe d'Huez zitten kijken, waarin tot de laatste seconden onduidelijk was wie eerste, tweede en derde zouden worden in het eindklassement. Dat had ik sinds de Tour van '89 niet meer meegemaakt.

Mooie reclame voor het wielrennen in het algemeen en het vrouwenwielrennen in het bijzonder. Ik kijk nu al uit naar de editie van volgend jaar. :)

Mooi podium met Demi Vollering, Kasia Niewiadoma en Pauliena Rooijakkers:

Tour de femmes 2024.jpg
Tour de femmes 2024.jpg (276.22 KiB) 4068 keer bekeken

Eervolle vermelding wat mij betreft voor de Oezbeekse Yanina Kuskova, die ondanks alle kritiek en de moeilijke omstandigheden stug in haar eentje is blijven doorrijden en keurig "in het linkerrijtje" is geëindigd.

De enige overgebleven Oezbeekse renster bij de "teambus" van het Tashkent City Women Cycling Team:

Yanina bij de teamcamper.jpg
Yanina bij de teamcamper.jpg (241.97 KiB) 4068 keer bekeken
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

helemaal eens, non-fixie. Jammer alleen dat die Vollering zo'n grote zever is. Eerlijk gezegd vind ik het een kreng, en dat bleek gisteren ook maar weer. Bovendien verziekt ze de sfeer op het podium met dat chagrijnig smoelwerk. Versta me goed, is een goed renster, maar de gebruiksaanwijzing is gecompliceerd. Kan me voorstellen dat ze bij SD-Worx niet echt rouwig zijn dat ze vertrekt.
Geef mij dan maar Puck Pieters, die haar eigen plan trekt, en altijd goed geluimd is.... :D Een verademing...
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Plaats reactie