Tips lak gazelle jaren 60 restaureren

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
TonTon

Re: Tips lak gazelle jaren 60 restaureren

Bericht door TonTon »

Gewoon Autosol metal polish met een doekje of tandenborstel licht inwrijven en met een schone doek uitwrijven. Prachtig resultaat en werkt ook perfect op chroom en aluminium. Kost een euro of 12 en ook verkrijgbaar bij Bol.Com
Bijlagen
IMG_6796.jpeg
IMG_6796.jpeg (260.33 KiB) 1352 keer bekeken
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

Ik vermoed dat het aanbevolen Autosol voor het doel wat ThimoP nastreeft iets te "scherp" is. Het is immers een polijstmiddel, en hij wil graag dat de fijne biesjes gespaard blijven. Ik meld dit omdat ik zelf zo ook al eens handgetrokken biezen als sneeuw voor de (Auto)sol heb zien verdwijnen... :o
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
TonTon

Bericht door TonTon »

marco verbaant schreef: 24 aug 2024, 11.08 Ik vermoed dat het aanbevolen Autosol voor het doel wat ThimoP nastreeft iets te "scherp" is. Het is immers een polijstmiddel, en hij wil graag dat de fijne biesjes gespaard blijven. Ik meld dit omdat ik zelf zo ook al eens handgetrokken biezen als sneeuw voor de (Auto)sol heb zien verdwijnen... :o
Autosol is letterlijk en figuurlijk een heel fijn polijstmiddel, waarbij de biesjes bespaard blijven. Heb er al heel wat ervaring mee en ik heb net als voorbeeld een beetje gepoetst op het achterspatbord met biesje van een oude Eroba fiets. Zie foto. Daarbij kan hij altijd eerst een klein stukje proberen, maar ik ben er bijna zeker van, dat Thimo net zo positief verrast als ik zal zijn.
Bijlagen
IMG_6800.jpeg
IMG_6800.jpeg (457.71 KiB) 1298 keer bekeken
Dirkkaas

Bericht door Dirkkaas »

Roy929 schreef: 26 jul 2024, 18.15 Hoe ik het altijd doe is:

Schoonmaken met afwasmiddel (dreft)
polijsten met commandant 4
daarna polijsten met fijne polijst (meguiars ultimate polish)
Wax laag aanbrengen (turtle wax)

Eventueel randjes van de spatborden kaal maken met een dremel en opnieuw lakken. Plekken die lastig te polijsten zijn gebruik ik poetsolie van kroon.IMG_1330.jpgIMG_1480.jpg
Commandant is m.i. niet bevordelijk voor de biesjes
ThimoP

Bericht door ThimoP »

Bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag!
Plaats reactie