Rudge Whitworth 1952
Rudge Whitworth 1952
Deze week voor een koopje op marktplaats gekocht. Framenummer is BF68778, SA naaf is van december 1951. De fiets heeft volgens de verkoper een lange tijd op zolder gestaan, dat zou verklaren waarom de staat nog zo goed is. Lak is nog heel netjes, zelfs de kettingkast is helemaal roestvrij. Buitenkant naven en de velgen waren ingevet dus ook roestvrij.
Originele Rudge pedalen
Stuurslot
Handvaten lijken mij origineel
Ludw. Loewe. kilometerteller (misschien jaren 50?)
Dunlop Roadster voorband, zou deze nog origineel zijn?
Originele Rudge pedalen
Stuurslot
Handvaten lijken mij origineel
Ludw. Loewe. kilometerteller (misschien jaren 50?)
Dunlop Roadster voorband, zou deze nog origineel zijn?
Re: Rudge Whitworth 1952
Zeker mooie fiets!
De voorband zou inderdaad origineel kunnen zijn, maar je weet het nooit. De handvatten doen me sterk denken aan de bekende dikke HEVEA handvatten zoals op jaren 60 Nederlandse sportfietsen toegepast. IK vermoed dat die wel een keer zijn vervangen, van Engelse fietsen ken ik ze niet. Iemand anders die combi weleens gezien?
Verder horen ze bij de historie van deze fiets hoor, lekker laten zitten.
De voorband zou inderdaad origineel kunnen zijn, maar je weet het nooit. De handvatten doen me sterk denken aan de bekende dikke HEVEA handvatten zoals op jaren 60 Nederlandse sportfietsen toegepast. IK vermoed dat die wel een keer zijn vervangen, van Engelse fietsen ken ik ze niet. Iemand anders die combi weleens gezien?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Het lijken inderdaad HEVEA handvatten. Ze zijn aan de buitenkant uitgedroogd, maar zijn verder nog in een goede staat.maartenB schreef: ↑7 okt 2024, 11.28 Zeker mooie fiets!
Die dikke (half vergane) handvatten zitten ook op mijn Rudge 1952, maar dan in een grijze kleur
- Bijlagen
-
- PXL_20240520_103934395 - kopie.jpg (291.6 KiB) 649 keer bekeken
Mocht je ergens nieuwe exemplaren weten te vinden, dan hoor ik het graag. Groeten, Rutger
-
De Engelse Hercules die ik twee weken geleden opgehaald heb, heeft ook verweerde handvaten. Maar als ik de fiets rijklaar wil maken, kunnen ze niet blijven zitten. Zie de foto’s.
- Bijlagen
-
- 30CF4769-181B-4D6A-9A06-D19A177A55F2.jpeg (414.21 KiB) 452 keer bekeken
-
- B0452488-F477-4744-966B-92EECE202190.jpeg (425.38 KiB) 452 keer bekeken
zouden ze er misschien toch origineel opgezeten hebben? Deze zijn wel heel ver heen, die van mij zien er in vergelijking nog redelijk uit.Fredkorpel schreef: ↑11 okt 2024, 20.59 De Engelse Hercules die ik twee weken geleden opgehaald heb, heeft ook verweerde handvaten. Maar als ik de fiets rijklaar wil maken, kunnen ze niet blijven zitten. Zie de foto’s.