Dag allemaal,
Kan iemand mij helpen om het bouwjaar van deze 26 inch Juncker te achterhalen?
Het serienummer lijkt me A55073 maar ik ben niet helemaal zeker van die 0 in het midden…
Bij voorbaat dank voor reacties!
Xavier
Bouwjaar Juncker
-
Bouwjaar Juncker
- Bijlagen
-
- IMG_1493.jpeg (651.29 KiB) 599 keer bekeken
-
- image.jpg (346.6 KiB) 599 keer bekeken
-
Re: Bouwjaar Juncker
Ik ben geen expert op het gebied van Juncker maar in het boek van de vereniging staat geschreven dat van 1955 tot1960 er letters voor aan het framenummer werden gezet.
Het is niet bekend bij welk jaar welke letter hoort. Bij een fiets geïntroduceerd in 1958 staat een A voor het nummer. Het is niet eens gezegd dat deze fiets uit 1958 stamt als ik het goed lees. Maar wel voor 1961 in ieder geval.
Je kan wat de onduidelijkheid aangaat beter afgaan wat er op de versnellingsnaaf staat. Daar staan normaal gesproken maand en jaar ingeslagen.
Groeten,
Maarten
Het is niet bekend bij welk jaar welke letter hoort. Bij een fiets geïntroduceerd in 1958 staat een A voor het nummer. Het is niet eens gezegd dat deze fiets uit 1958 stamt als ik het goed lees. Maar wel voor 1961 in ieder geval.
Je kan wat de onduidelijkheid aangaat beter afgaan wat er op de versnellingsnaaf staat. Daar staan normaal gesproken maand en jaar ingeslagen.
Groeten,
Maarten
-
Dag Maarten,
Bedankt voor je reactie. Zo weet ik al een stuk meer. Ik zal morgen de achternaaf eens beter bekijken. Er zit een Sturmey Archer 3 speed naaf in. Maar voor 1961 is toch al ouder dan ik dacht. Leuk!
Xavier.
Bedankt voor je reactie. Zo weet ik al een stuk meer. Ik zal morgen de achternaaf eens beter bekijken. Er zit een Sturmey Archer 3 speed naaf in. Maar voor 1961 is toch al ouder dan ik dacht. Leuk!
Xavier.
-
Ik heb nog even naar de SA- achternaaf gekeken. Daar staat ‘60 3’ in. Ik neem aan dat dat voor maart 1960 staat? Dan zal de fiets waarschijnlijk ook in 1960 gemaakt zijn?
Xavier.
Xavier.