Hetchins gespot op Engelse veiling
-
Hetchins gespot op Engelse veiling
Deze kwam ik tegen op een Engelse veilingsite. Ben niet echt bekend met racefietsen maar deze lijkt me wel wat.
Re: Hetchins gespot op Engelse veiling
Ik weet er niets van maar hij is wel mooi maar ook wel met veel show. Die lugs en die gebogen achtervorken zijn wel wat “showing off”.
Groet,
Jan
Groet,
Jan
-
Je moet er van houden, maar binnen de Engelse school van rare framevormen en fancy lugs is deze nog tamelijk terughoudend. En een Curly Hetchins (van af '34) steekt daar wel bovenuit.
Geen idee hoe oud deze is ('60?) maar de afmontage is wel een zootje
/Marten
- fietshobbyist
Waar ziet u dat zoal aan, alstublieft? Want ik zie het nog niet ...
Het enige wat ik zie, is een erg afgeleefde zeskantmoer van de zadelbuis.
-
even uit mijn hoofdfietshobbyist schreef: ↑5 nov 2024, 09.19Waar ziet u dat zoal aan, alstublieft? Want ik zie het nog niet ...
Het enige wat ik zie, is een erg afgeleefde zeskantmoer van de zadelbuis.
60-er jaren frame of nog ouder, is die kroon nog zandgietwerk?
Campagnolo crankstel uit 75-80 maar de cups zijn wat anders
nog weer latere Shimano 600 shifters en achterderailleur etc
/Marten
Een erg fraai frame met mooi lakwerk, maar zoals al opgemerkt is de afmontage een allegaartje.
Sportief fietsend!
Nogal OTT, maar ik vind Hetchin's frames stiekem toch wel erg aantrekkelijk. (Beetje zoals ik Dolly Parton stiekem toch ook wel erg aantrekkelijk vind. )
Het patent op de "vibrant rear triangle" dateert alweer van 1934, maar ze zijn nog tot vrij kort geleden gemaakt. De laatste mij bekende framebouwer was Paul Riley.
Hilary Stone heeft een heel mooi frame te koop staan op dit moment. Uit 1937. Gelukkig niet mijn maat:
https://www.hilarystone.com/frameset.html (even naar beneden scrollen).
Het patent op de "vibrant rear triangle" dateert alweer van 1934, maar ze zijn nog tot vrij kort geleden gemaakt. De laatste mij bekende framebouwer was Paul Riley.
Hilary Stone heeft een heel mooi frame te koop staan op dit moment. Uit 1937. Gelukkig niet mijn maat:
https://www.hilarystone.com/frameset.html (even naar beneden scrollen).
- Bijlagen
-
- Hetchins-1937-blue.jpg (177.6 KiB) 463 keer bekeken