Gazelle als oudijzer

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Johan Vlaardingen

Gazelle als oudijzer

Bericht door Johan Vlaardingen »

Vandaag in het pakhuis bezig geweest met de bakfiets, komt er iemand langs of we geïnteresseerd zijn in oud ijzer/oude fietsen (jazeker). Naast een aantal nieuwere fietsen en een berg onderdelen zat er ook een Gazelle fiets bij (aangezien we ons hoofdzakelijk met Benzo rijwielen bezighouden) is dit geheel onbekend. Op het forum zijn meerdere leden die zich bezighouden met Gazelle, graag zou ik weten uit welk jaar deze fiets afkomstig is en of het de moeite waard is om deze in glorie te herstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fijn weekeinde, groet Johan
Woldman

Re: Gazelle als oudijzer

Bericht door Woldman »

Volgens het boekje van onze club, “Hoe oud is deze fiets” zou deze fiets uit 1957 stammen.
Daar zijn vast wel belangstellenden voor.

Groet,
Jan
Woldman

Bericht door Woldman »

Hij ziet er nog aardig origineel uit.
En is ooit het bezit geweest van iemand die in de Doezastraat in Rotterdam op nummer 8 woonde. :D
Johan Vlaardingen

Bericht door Johan Vlaardingen »

Goedenavond Jan,

Dank u voor de informatie, door u inlichtingen heb ik besloten om de fiets in oude glorie te herstellen (aangezien ik voorstander ben om oude zaken te bewaren (i.p.v. uit elkaar te slopen { deze term willen sommige op het forum niet gebruiken}/ demonteren zoals men dat noemt hier op het Forum). Ik zal de vorderingen in deze draad op het forum vermelden.

Groet Johan
Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

Zo te zien een Gazelle No. 1, onverwoestbare fietsen. En die Inca standaard is een juweeltje.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Plaats reactie