Locomotief Fidelio

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jancees
Berichten: 87
Lid geworden op: 9 mar 2020, 17.40

Locomotief Fidelio

Bericht door jancees »

Deze foto's kwam ik (weer) tegen. Na de overname van Locomotief (en Juncker en Simplex) in 1968 door Gazelle werd de Gazelle Mini uitgebracht onder de naam Fidelio bij deze merken.
Er werd geëxperimenteerd met elektrische ondersteuning.
Locomotief-electr-vouwfiets1.jpg
Locomotief-electr-vouwfiets1.jpg (580.25 KiB) 4397 keer bekeken
Locomotief-electr-vouwfiets2.jpg
Locomotief-electr-vouwfiets2.jpg (567.9 KiB) 4397 keer bekeken
Locomotief-electr-vouwfiets3.jpg
Locomotief-electr-vouwfiets3.jpg (533.07 KiB) 4397 keer bekeken
Beheerder erfgoed Gazelle
Beau-Velo
Berichten: 610
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39

Re: Locomotief Fidelio

Bericht door Beau-Velo »

Voor het fijnere bochtenwerk!
Dat zal wel niks geworden zijn.
Prachtige foto.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 1266
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Locomotief Fidelio

Bericht door non-fixie »

Pragtige foto's! Dank je voor het delen.

Zo vind ik een e-bike dan toch wel weer geinig. :)
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 4080
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39

Re: Locomotief Fidelio

Bericht door maartenB »

ha ha, hoe verzinnen ze het!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
austral man
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 sep 2022, 19.12

Re: Locomotief Fidelio

Bericht door austral man »

Hoi,ik neem aan,dat de introductie op 1 april plaats vond?

Hans
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 781
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07

Re: Locomotief Fidelio

Bericht door wimjansen »

Op de Tweewielerrai in, ik meen 1978, werd onder meer een doe het zelf-setje voor een elektrische fiets aangeboden, bestaande uit twee elektromotortjes met montagebeugels, een schakelaar aan/uit en twee zijtassen met loodaccu's. De bedoeling was om die twee motortjes links en rechts van de voorvork met frictie op de wangen van de band te laten lopen. Het ding liep niet eens zo beroerd (het stuurde wel abominabel) maar na een halfuurtje was de pret wel voorbij. Het jaar er op heb ik 'm daar dan ook niet meer gezien...
DCR gaat nooit verloren....
Plaats reactie