Aangeboden: een Magneet Champion uit ongeveer 1984. Qua afmontage (SachsHuret, Helicomatic naaf) zeker niet bijzonder, maar hij zit in mijn collectie omdat ie in nieuwstaat is (originele Vredestein banden, Benotto lint, lak met nog een prachtige glans) en omdat het geen Magneet is maar een Batavus. Zelfde kleurcode en afmontage als de Batavus Champion, maar dan met Magneet balhoofdplaatje en Magneet bestickering in het Batavus lettertype... Ik ken Magneten die door Batavus gebouwd zijn tot ongeveer 1976, dit is de eerste die ik ken uit de jaren '80 en kan er ook nergens info over vinden. Wel leuk ding dus.
Maarja, mijn collectie is in beweging dus mag ie nu weg. Ik had m al even op Marktplaats maar daar kwamen niet het soort reacties op waar ik op hoopte. Ik zoek een liefhebber die 'm niet gaat slopen. Daarom ook een liefhebbersprijs voor forumleden, dacht aan iets rond €130, ruilen voor een Batavus jaren '60 sportfiets of racer uit de jaren 1960-1995 is mogelijk. Let op: helaas is het zadel eraf gesloopt voor een andere fiets door de vorige eigenaar. Naar keuze heb ik nog wel een bijpassend tijdscorrect gebruikt zadel liggen of een gloedjenieuwe ongebruikte. Framemaat 60cm, met 1m84 zit ik er erg fijn op.
Groeten, Johan
Magneet Champion racefiets
Magneet Champion racefiets
Laatst gewijzigd door deraptor op 22 nov 2024, 20.15, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Re: Magneet Champion racefiets
Leuke fiets! Misschien wel handig om de framematen erbij te zetten.
Bij de Tour d'Historique in Haarlem in 2017 kwam ik zijn neefje tegen, de Germaan Corsa. Ongeveer even oud, schat ik:
Bij de Tour d'Historique in Haarlem in 2017 kwam ik zijn neefje tegen, de Germaan Corsa. Ongeveer even oud, schat ik:
Ah slim inderdaad, zal zo de tekst even aanpassen. Leuk die Germaan, zie je ook niet vaak. Meestal gebruikte Intercycle de merken Fongers en Phoenix voor de lagere segmentracers die dan net iets beter waren afgemonteerd dan Batavus zelf.
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
- marco verbaant
En ik kwam weer een ander neefje tegen surfend op "het net"...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 2455217521
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Ah, dat is de "enige echte"marco verbaant schreef: ↑22 nov 2024, 20.25 En ik kwam weer een ander neefje tegen surfend op "het net"...![]()