Rivertown H. Verheul & Zn

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Rivton61

Rivertown H. Verheul & Zn

Bericht door Rivton61 »

Mijn naam is Marc Verheul. Ik ben een van de nazaten van Hendrikus Verheul die een fietsenfabriek startte in de Keizerstraat te Utrecht. Sinds een jaar of 12 verzamel ik, geïnspireerd door mijn neef Bob, Rivertown fietsen. Ik zou graag in contact komen met leden die mij kunnen vertellen welke merken fietsonderdelen er werden gebruikt voor de assemblage van voor 1960.

Alvast bedankt.

Groeten, Marc
Rivton61

Re: Rivertown H. Verheul & Zn

Bericht door Rivton61 »

Beste leden,

Tot op heden geen reactie ontvangen op mijn vraag welke merken onderdelen Verheul gebruikte voor de assemblage tot 1960. Hopelijk kan iemand uitkomst bieden op mijn volgende vraag. Onlangs heb ik een originele Rivertown met Berini M13 uit 1954 overgenomen van een clublid. Inmiddels rijdt deze weer. De banden zijn volledig uitgedroogd en niet langer geschikt om dagelijks mee te rijden. Het zijn zwart-witte banden van het merk Radium Hulpmotor band 26 x 1 3/4 x 1 3/4. Weet iemand een bedrijf die een soortgelijke band in het arsortiment heeft?

Groeten, Marc
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Marc,

Ik heb uw bericht gelezen, maar helaas kan ik u niet verder helpen.

Mvg,

Yorick.
Sportief fietsend!
Rivton61

Bericht door Rivton61 »

Dank voor uw reactie.

Groeten, Marc
DirkLunteren

Bericht door DirkLunteren »

Goedendag, deze week ben ik lid geworden van de vereniging. Ik heb zelf een Rivertown fiets. Ben zelf in Utrecht geboren. Laat maar weten als je nog meer foto’s wilt. Groet, Dirk
Bijlagen
IMG_5460.jpeg
IMG_5460.jpeg (580.11 KiB) 3373 keer bekeken
Plaats reactie