Een RUD noemen ze dat, Rapid Unscheduled Disassembly!
Bridgestone Transit T200CS Carbon
-
- Berichten: 1620
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Re: Bridgestone Transit T200CS Carbon
Ah het is een chique kroegfiets! Moet het zadel dan niet wat lager en het stuur wat hoger?non-fixie schreef: ↑19 dec 2024, 18.17Hmm, ja. Gelukkig leidde mijn fout slechts tot een gedeukt ego. Die van NASA ging daarnaast ook gepaard met de vervroegde afschrijving van een Mars Orbiter, als ik het wel heb.
Anyway, mijn mooie vis-/fietsweger heb ik onlangs opgeruimd, dus die is nu kwijt. Die kom ik waarschijnlijk volgend jaar wel weer tegen als ik op zoek ben naar een snoeischaar of een gevarendriehoek of zo.
Vanmiddag wel, en met succes, een langere zadelpen gemonteerd en nog weer een kort testritje gemaakt. Ik zit er nu best prettig op, en voor wat het is (een urban mobility solution) rijdt het eigenlijk prima.
De Transit in zijn natuurlijke habitat, een urban environment:
IMG_20241219_162330160_HDR.jpg
Re: Bridgestone Transit T200CS Carbon
Ha! Ik moet bekennen dat ik daar, in de vijfentwintig jaar dat ik hier nu woon, nog nooit binnen ben geweest.
Ik heb eens gemeten en een belangrijke reden dat ik er wel lekker op zit is dat de driehoek zadel-stuur-trapas nu vrijwel identiek is aan die op mijn normale fietsen:
Re: Bridgestone Transit T200CS Carbon
Ik vind het, ongeacht de rij-eigenschschappen, wel een apart model. Het gaat bij dit soort ontwerpen voor mij ook vooral om de pioniersgeest. Of iets dan een experiment blijft of een brede vlucht neemt (deux chevaux, mountainbike) is secundair. Bridgestone was sterk in buitennissige creaties, inderdaad de Submariner, de Blouson en, wat minder misschien, het Picnica boodschappenfietsje.
Wat ik me wel afvraag is hoe dit frame zich houdt met een lange(re) zadelpen. De hefboom neemt toe en als de constructie daar niet op berekend was wens ik je (jou) sterkte.
Wat ik me wel afvraag is hoe dit frame zich houdt met een lange(re) zadelpen. De hefboom neemt toe en als de constructie daar niet op berekend was wens ik je (jou) sterkte.
DCR gaat nooit verloren....
Re: Bridgestone Transit T200CS Carbon
Daar heb ik in zoverre rekening mee gehouden, dat ik de nieuwe zadelpen op maximale lengte heb gehouden, d.w.z. dat hij - op mijn maat afgesteld - nét niet onderuit het betreffende framedeel steekt, en dus maximaal ondersteund wordt. Daarnaast kom ik altijd wel uit het zadel bij hobbels en kuilen, dus zal het wel loslopen.wimjansen schreef: ↑20 dec 2024, 21.20 Ik vind het, ongeacht de rij-eigenschschappen, wel een apart model. Het gaat bij dit soort ontwerpen voor mij ook vooral om de pioniersgeest. Of iets dan een experiment blijft of een brede vlucht neemt (deux chevaux, mountainbike) is secundair. Bridgestone was sterk in buitennissige creaties, inderdaad de Submariner, de Blouson en, wat minder misschien, het Picnica boodschappenfietsje.
Wat ik me wel afvraag is hoe dit frame zich houdt met een lange(re) zadelpen. De hefboom neemt toe en als de constructie daar niet op berekend was wens ik je (jou) sterkte.
- fietshobbyist
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Re: Bridgestone Transit T200CS Carbon
Als het u erom gaat, het werkelijke gewicht van de fiets te wegen:
Met fiets en al op een personenweegschaal gaan staan en daarna nog een keer zonder fiets.
Dan het tweede meetresultaat aftrekken van het eerste en het gewicht van de fiets blijft over.
De fiets achterover gekanteld op het achterwiel op de weegschaal zetten, kan ook.
Re: Bridgestone Transit T200CS Carbon
Heb ik wel eens gedaan, en was toen twee weken chagrijnig omdat ik natuurlijk ook had gezien hoeveel ik zelf woog ...fietshobbyist schreef: ↑21 dec 2024, 07.00 Als het u erom gaat, het werkelijke gewicht van de fiets te wegen:
Met fiets en al op een personenweegschaal gaan staan en daarna nog een keer zonder fiets.
Dan het tweede meetresultaat aftrekken van het eerste en het gewicht van de fiets blijft over.
De fiets achterover gekanteld op het achterwiel op de weegschaal zetten, kan ook.
Tijdens de corona-lockdown verveelde ik me genoeg om eens wat fietsen te gaan wegen:
De visweger, speciaal voor dit doel gekocht:
Voor onderdelen werkt een keukenweegschaaltje prima:
Re: Bridgestone Transit T200CS Carbon
Gisteren van @velofilie de documentatie van de fiets gekregen, waarvoor dank. Gebruiksaanwijzing en garantiebewijs. Erg leuk om die erbij te hebben.
Re: Bridgestone Transit T200CS Carbon
Vanavond vond ik mijn visweger terug, en beloofd is tenslotte beloofd.
16,3 kg, schoon aan de haak:
Ter vergelijking heb ik mijn zwaarste vakantiefiets ook meteen maar eens gewogen. De weight-no-object Halfords retro-mod weegt zo'n 14,5 kg:
16,3 kg, schoon aan de haak:
Ter vergelijking heb ik mijn zwaarste vakantiefiets ook meteen maar eens gewogen. De weight-no-object Halfords retro-mod weegt zo'n 14,5 kg: