Oude Fiets Nieuwjaarsbijeenkomst 2025

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
fietshobbyist

Oude Fiets Nieuwjaarsbijeenkomst 2025

Bericht door fietshobbyist »

Het was maar een toevallige ontdekking, maar laat me u vast inlichten dat ze bij de Stoomtrein Katwijk Leiden drie draisines voor op rails hebben, die uit de Simplex Rijwielfabriek komen en alle drie van vóór 1930 zijn.
http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/2070
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 24 dec 2024, 10.42, 1 keer totaal gewijzigd.
Durabo88

Re: Oude Fiets Nieuwjaarsbijeenkomst 2025

Bericht door Durabo88 »

Mooi om te zien dat er nog wat van dit erfgoed is overgebleven!
Sportief fietsend!
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Een van de leden leden daar, Pieter van den Ham heeft een boek geschreven over Simplex
Heb hier even naar geïnformeerd: dit is 12 januari daar te koop voor de liefhebbers van Simplex en/of zijn historie die dus veel breder was als alleen fietsen.
maartenB

Bericht door maartenB »

zeker, dat het boek te koop is staat ook in mijn aankondiging: https://oudefiets.nl/kalender/nieuwjaar ... enburg-nh/

Het zou goed kunnen dat Pieter zelf ook nog langskomt.

Wie van het forum hebben zich eigenlijk opgegeven voor de meeting?
Misschien leuk om even een korte afspraak te maken met de forumgangers, om eens gezichten te hebben bij al die mensen waar we elke dag via het forum, vaak met een pseudoniem, mee discussiëren.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Fredkorpel

Bericht door Fredkorpel »

Maarten,

Ik ga naar de Nieuwjaarsbijeenkomst en zoals iedereen kan zien heb ik geen pseudoniem.
Omdat bijna iedereen jou wel kent, kan jij misschien iets organiseren op de bijeenkomst om forumgangers kennis met elkaar te laten maken. Ik vind dat wel een leuk initiatief.

Groeten,
Fred
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Kan heel eenvoudig: wanneer iedereen een badge (zelf even knippen, wielvorm, hoge bi of safetysilhouet) met naam en eventueel favoriet voertuig opspeldt. Idee? :)
DCR gaat nooit verloren....
9Bicy6clet!!3

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Maarten,

Erica en Ik komen ook ,op het Forum onder 9Bicy6clet!!3 ,op de bijeenkomst gewoon Hans ,Heb een lange grijze baard, welke fiets ik meeneem weet ik nog niet,

Iedereen Fijne Feestdagen en tot de Nieuwjaars Bijeenkomst,

groetjes Hans
Woldman

Bericht door Woldman »

Ja leuk.
Ik kom en mijn forumnaam is gewoon mijn achternaam.
Roepnaam Jan.
Ik heb me na wat omzwervingen in oudefietsenland al het vooroorlogse zwarte spul verkocht en me nu gericht op Amsterdamse sport- en racefietsen uit de jaren ‘50-‘60.
Ik denk dat ik mijn Stephi Sport Super Course uit begin jaren ‘60 meeneem.

PS ik zag het bericht over de Draisines. Het museum in Katwijk heeft ook twee rangeerlocomotiefjes met Kromhoutmotoren. Mijn andere liefhebberij: Museum ‘t Kromhout over alles van de voormalige beroemde Kromhout Motoren Fabriek in Amsterdam.

Tot in Katwijk,
Jan
Woldman

Bericht door Woldman »

Woldman schreef: 24 dec 2024, 17.57 Ja leuk.
Ik kom en mijn forumnaam is gewoon mijn achternaam.
Roepnaam Jan.
Ik heb na wat omzwervingen in oudefietsenland al het vooroorlogse zwarte spul verkocht en me nu gericht op Amsterdamse sport- en racefietsen uit de jaren ‘50-‘60.
Ik denk dat ik mijn Stephi Sport Super Course uit begin jaren ‘60 meeneem.

PS ik zag het bericht over de Draisines. Het museum in Katwijk heeft ook twee rangeerlocomotiefjes met Kromhoutmotoren. Mijn andere liefhebberij: Museum ‘t Kromhout over alles van de voormalige beroemde Kromhout Motoren Fabriek in Amsterdam. Voornamelijk scheepsmotoren maar ook wel andere motortoepassingen. Om in de buurt van dit forum te blijven bv een Wingwheel. Voorvork omdraaien, Wingwheel er in, tankje op spatbord en rijden maar. Het ombouwsetje kostte wel fl.325,=. Werd dus geen succes.

Tot in Katwijk,
Jan

0f9b99c2-3f23-4937-b79a-0c1e52f625df.jpeg
0f9b99c2-3f23-4937-b79a-0c1e52f625df.jpeg (652.23 KiB) 6344 keer bekeken
IMG_2919.jpeg
IMG_2919.jpeg (466.31 KiB) 6344 keer bekeken
maartenB

Bericht door maartenB »

Meenemen Jan!

Sowieso leuk als forumgangers en andere leden een fiets meenemen. Ik neem denk ik de verkeerslesfiets mee.
https://forum.oudefiets.nl/viewtopic.ph ... ets#p61317

Eind deze week weet ik hopelijk het definitieve programma met de tijden en dan organiseer ik een bepaald moment en een plek waarop de forumgangers elkaar kunnen treffen. Blijf je ondertussen hier aanmelden ajb.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie