Beste forumleden,
Gisteren heb ik een Gazelle damesfiets uit 1954 van de sloop gered: deze lag smerig en wel gedumpt bij het grofvuil.. onder de troep ging een in de basis mooie fiets schuil..
Helaas ontbreekt het achterlichtglaasje. Ik ben geen gazelle kenner maar volgens mij is t het type van aluminium met schroefdraad op de fitting van t lampje.
Heeft iemand nog zo’n reflector over?
Gazellle varkensneus achterlicht 1954 gezocht
Gazellle varkensneus achterlicht 1954 gezocht
- Bijlagen
-
- IMG_4500.jpeg (80.5 KiB) 3371 keer bekeken
-
- IMG_4489.jpeg (525.8 KiB) 3371 keer bekeken
Re: Gazellle varkensneus achterlicht 1954 gezocht
Ik ben ook geholpen met de wetenschap wat het juiste type glaasje is voor deze fiets: er zijn vast wel forumleden die me hier uitsluitsel over kunnen geven. 
-
Mooie vondst Willem!
Het glaasje zoals je hebt laten zien is het juiste waarschijnlijk.
De eerste type tot kort na de oorlog hadden geen verklikker raampje boven op het achterlicht. Die hebben dan ook een dichte alu vorm. de fiets die je hebt gevonden heeft naar ik aan neem wel zo`n rondje met plastic ruitje boven op het achterlicht en dan heb je
dus meer aan een alu achterlicht kapje met gaten om het licht door te laten. Weer later krijg je die witte kunststof achterlicht binnenwerkjes.
Het glaasje zoals je hebt laten zien is het juiste waarschijnlijk.
De eerste type tot kort na de oorlog hadden geen verklikker raampje boven op het achterlicht. Die hebben dan ook een dichte alu vorm. de fiets die je hebt gevonden heeft naar ik aan neem wel zo`n rondje met plastic ruitje boven op het achterlicht en dan heb je
dus meer aan een alu achterlicht kapje met gaten om het licht door te laten. Weer later krijg je die witte kunststof achterlicht binnenwerkjes.
Dank Maarten!
Nu weet ik idd zeker welke ik moet hebben. Heb misschien ook al een geschikt exemplaar gevonden
Nu weet ik idd zeker welke ik moet hebben. Heb misschien ook al een geschikt exemplaar gevonden
Ik houd me ook aanbevolen voor zo'n binnenwerkje, dit mag het oude type zijn zonder gaatjes