Gespot op Marktplaats!
Re: Gespot op Marktplaats!
Sowieso is de bestikkering na het spuiten op de verkeerde plek geplakt.
Sportief fietsend!
Ik zag hem ook vanmiddag.
Ja transfers per ongeluk op de verkeerde buis.
Nokje voor de voorderailleur heb ik ook nog nooit bij RIH gezien. Wel op andere merken zoals mijn Brands, voor Shimano 600 derailleur.
Ik denk dat dit een neppert is.
Groet,
Jan
Ja transfers per ongeluk op de verkeerde buis.
Nokje voor de voorderailleur heb ik ook nog nooit bij RIH gezien. Wel op andere merken zoals mijn Brands, voor Shimano 600 derailleur.
Ik denk dat dit een neppert is.
Groet,
Jan
- marco verbaant
Zo'n voorderailleurnok heb ik wel degelijk op RIH gezien, en getuige deze foto dus al een poosje....

- Bijlagen
-
- rih met voorderailleurnok.....jpg (58.8 KiB) 4596 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Bedankt Jan, ik denk ook dat deze nep is maar wellicht weet de verkoper dit ook niet. Hij zei wel dat hij degene kent die de fiets in de Westerstraat heeft gekocht, maar dat klinkt allemaal vaag, daar bewijs je niets mee. Groet, Ton
- marco verbaant
Van de andere kant, het "bewijs" dat jullie nog nooit een aangesoldeerde voorderailleurhaak op een RIH hebben gezien evenmin dus...

-
De combinatie van bidonmoeren & aangesoldeerde geleider op bracket lijkt mij ook niet niet origineelmarco verbaant schreef: ↑2 jan 2025, 21.55Van de andere kant, het "bewijs" dat jullie nog nooit een aangesoldeerde voorderailleurhaak op een RIH hebben gezien evenmin dus...De transfers zijn inderdaad knullig verwisseld van onderbuis naar zadelbuis en vice-versa. En die bovenop de bovenbuis staat zo scheef als wat geplakt...
![]()
/Marten
- marco verbaant
Helemaal waar... Maar wel vaker zijn er zulke "tegenstrijdigheden" die soms zelfs ook door RIH in opdracht van hun klanten werden uitgevoerd. Op een eerdere RIH uit de sixties kwam ik een dergelijke (nog oudere) combi zelf ook al eens tegen....m-gineering schreef: ↑2 jan 2025, 22.10 De combinatie van bidonmoeren & aangesoldeerde geleider op bracket lijkt mij ook niet niet origineel

- Bijlagen
-
- rih1.jpg (139.2 KiB) 4565 keer bekeken
- fietshobbyist
Tja, ik zie niets wat ik niet ook ergens op een andere RIH kan terugvinden. Alles bij elkaar lijkt het een frame uit de periode 1975-1980 (dus het zijn sowieso de verkeerde transfers).
Het ontbreken van een framenummer is vreemd. Dat het niet op de onderste balhoofdlug staat zou nog kunnen; er is een serie RIH's met nummers onder het bracket. Die beginnen (meestal, voor zover ik weet) met 79, gevolgd door drie cijfers. Die hadden ook de de achterderailleurkabel boven het bracket langs en die van de voorderailleur onderlangs.

Het ontbreken van een framenummer is vreemd. Dat het niet op de onderste balhoofdlug staat zou nog kunnen; er is een serie RIH's met nummers onder het bracket. Die beginnen (meestal, voor zover ik weet) met 79, gevolgd door drie cijfers. Die hadden ook de de achterderailleurkabel boven het bracket langs en die van de voorderailleur onderlangs.