Gespot op Marktplaats!

TonTon

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door TonTon »

non-fixie schreef: 3 jan 2025, 10.52 Tja, ik zie niets wat ik niet ook ergens op een andere RIH kan terugvinden. Alles bij elkaar lijkt het een frame uit de periode 1975-1980 (dus het zijn sowieso de verkeerde transfers).

Het ontbreken van een framenummer is vreemd. Dat het niet op de onderste balhoofdlug staat zou nog kunnen; er is een serie RIH's met nummers onder het bracket. Die beginnen (meestal, voor zover ik weet) met 79, gevolgd door drie cijfers. Die hadden ook de de achterderailleurkabel boven het bracket langs en die van de voorderailleur onderlangs.

Afbeelding
Nou weer wat geleerd, ik wist niet van de serie RIH’s met framenummers onder de bracket. Stukje bij beetje komt er zo steeds meer boven water. Maar zoals gezegd, de verkoper kan nergens een nummer vinden, ook niet onder de bracket. Was het nou ook niet zo, dat er bij een RIH ook een framenummer op de voorvork buis staat?
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

TonTon schreef: 3 jan 2025, 14.29 Nou weer wat geleerd, ik wist niet van de serie RIH’s met framenummers onder de bracket. Stukje bij beetje komt er zo steeds meer boven water. Maar zoals gezegd, de verkoper kan nergens een nummer vinden, ook niet onder de bracket. Was het nou ook niet zo, dat er bij een RIH ook een framenummer op de voorvork buis staat?
In de vorkbuis staat het 4-cijferige framenummer matchend met dat in de onderste balhoofd lug.... Of dat ook met framenummers op andere plekken is weet ik niet.
Bijlagen
RIH framenummer vorkbuis.jpg
RIH framenummer vorkbuis.jpg (167.91 KiB) 4763 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

mmm
Laatst gewijzigd door marco verbaant op 3 jan 2025, 20.25, 1 keer totaal gewijzigd.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
TonTon

Bericht door TonTon »

marco verbaant schreef: 3 jan 2025, 16.25
marco verbaant schreef: 3 jan 2025, 16.23
TonTon schreef: 3 jan 2025, 14.29 Nou weer wat geleerd, ik wist niet van de serie RIH’s met framenummers onder de bracket. Stukje bij beetje komt er zo steeds meer boven water. Maar zoals gezegd, de verkoper kan nergens een nummer vinden, ook niet onder de bracket. Was het nou ook niet zo, dat er bij een RIH ook een framenummer op de voorvork buis staat?
In de vorkbuis staat het 4-cijferige framenummer matchend met dat in de onderste balhoofd lug.... Of dat ook met framenummers op andere plekken is weet ik niet. Bovendien: als in het frame geen nummer staat, wie garandeert dan dat frame en vork bij elkaar horen?
Geen garantie maar als er wel een nummer staat dan is het wellicht waard om wat lak weg te halen bij de onderste balhoofdlug of als er 79 en nog wat cijfers staan, idem bij de onderkant bracket.
de rode

Bericht door de rode »

Mag dit RIH vervolgverhaal onder een andere rubriek verder gaan a.u.b ?
TonTon

Bericht door TonTon »

de rode schreef: 3 jan 2025, 17.55 Mag dit RIH vervolgverhaal onder een andere rubriek verder gaan a.u.b ?
Deze RIH staat te koop op Marktplaats is dus gespot op Marktplaat en omdat ik interesse heb, wil ik meer informatie vergaren, wat dankzij de leden al aardig lukt en wellicht zijn er nog wel meer mensen geïnteresseerd in dit frame of worden geïnteresseerd door deze advertentie.
Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

TonTon schreef: 3 jan 2025, 18.25
de rode schreef: 3 jan 2025, 17.55 Mag dit RIH vervolgverhaal onder een andere rubriek verder gaan a.u.b ?
Deze RIH staat te koop op Marktplaats is dus gespot op Marktplaat en omdat ik interesse heb, wil ik meer informatie vergaren, wat dankzij de leden al aardig lukt en wellicht zijn er nog wel meer mensen geïnteresseerd in dit frame of worden geïnteresseerd door deze advertentie.
Ja wel maar dit soort vragen kan je beter stellen in een andere rubriek denk ik. Deze rubriek is om leden te informeren over nieuwe Marktplaats advertenties.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
TonTon

Bericht door TonTon »

Fongers1952 schreef: 3 jan 2025, 19.13
TonTon schreef: 3 jan 2025, 18.25
Ja wel maar dit soort vragen kan je beter stellen in een andere rubriek denk ik. Deze rubriek is om leden te informeren over nieuwe Marktplaats advertenties.
Ja maar als je dit nu verplaatst naar een andere rubriek, breng je de verwijzing naar deze Marktplaats advertentie om zeep
maartenB

Bericht door maartenB »

Mijn voorstel als moderator: discussies over de RIH kenmerken en framenummers vanaf nu in een aparte thread. Het is er interessant genoeg voor.

Deze rubriek is weer voor nieuwe Marktplaats vondsten. Discussie hiermee graag sluiten.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Vandaag kwam er op marktplaats weer een interessante Engelse roadster voorbij.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... onderdelen

Het moet een Humber of het door Humber opgeslokte merk Centaur zijn . Waarschijnlijk midden jaren 20.
Ik ben benieuwd wie de fiets gekocht heeft en of we `m nog voorbij zien komen.
Plaats reactie