RIH sport Super course frame 5286

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 883
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door marco verbaant »

m-gineering schreef: 7 jan 2025, 16.00 Wat ik hier meet is allemaal nominaal 7/8" zoals het hoort. Wat je bij gebruikte grepen vaak hebt is dat de bandages ovaal getrokken zijn, die moet je dan eerst weer rond maken voor je verder kunt
Dat dacht ik eerst ook, en ook gedaan. Maar toch kreeg ik ze niet strak genoeg. Een minimaal verschil. In een 3TTT bocht weer wel.... Terwijl die van Universal wel goed pasten op Titan....
Bijlagen
jabo 22.jpg
jabo 22.jpg (418.65 KiB) 785 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
m-gineering
Berichten: 1620
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 7 jan 2025, 17.54
m-gineering schreef: 7 jan 2025, 16.00 Wat ik hier meet is allemaal nominaal 7/8" zoals het hoort. Wat je bij gebruikte grepen vaak hebt is dat de bandages ovaal getrokken zijn, die moet je dan eerst weer rond maken voor je verder kunt
Dat dacht ik eerst ook, en ook gedaan. Maar toch kreeg ik ze niet strak genoeg. Een minimaal verschil. In een 3TTT bocht weer wel.... Terwijl die van Universal wel goed pasten op Titan....
Misschien miste er een ringetje onder de boutkop zodat je schroefdraad te kort kwam?
/Marten
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 883
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door marco verbaant »

theodorus schreef: 7 jan 2025, 17.51 Kurkjes om meer lijm oppervlakte te Hebben?
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat kurk in de spaak gaten bedoeld was om het stootlint uit de spaak gaten te houden.
De baan tube werd wel op 8 -9 bar gezet met als gevolg dat het stootlint in de spaak gaten werd geperst.
met als resultaat hoe weinig ook hobbels in de tube kwamen.
Of zit ik er helemaal naast met mijn gedachten.
Dat is wat baanrenners mij vertelden, dat het stootlint uit het gat bleef is ook mooi meegenomen. Hoe dan ook het stootlint plakte daar in dat gat niet. Een tube neemt af in diameter door het oppompen sowieso al. Dus zoveel ruimte zal dat niet geven. :)
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 883
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door marco verbaant »

marco verbaant schreef: 7 jan 2025, 17.54 Dat dacht ik eerst ook, en ook gedaan. Maar toch kreeg ik ze niet strak genoeg. Een minimaal verschil. In een 3TTT bocht weer wel.... Terwijl die van Universal wel goed pasten op Titan....
Die van Campagnolo van die tijd zijn/waren ook wat stugger in hun constructie wellicht, minder soepel dan die van Universal....
Bijlagen
klemband campagnolo remgreep.jpg
klemband campagnolo remgreep.jpg (127.96 KiB) 736 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Willemklaassen
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 dec 2018, 18.16

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door Willemklaassen »

De eerste onderdelen zitten er op.
Misschien niet volledig tijdscorrect , maar het past er mooi bij .
Ik denk jaren zestig onderdelen.
Bijlagen
30342D2A-E076-4164-A105-9C7665325C3C.jpeg
30342D2A-E076-4164-A105-9C7665325C3C.jpeg (599.06 KiB) 683 keer bekeken
843783AF-E9FD-4479-B525-1C3924D0E595.jpeg
843783AF-E9FD-4479-B525-1C3924D0E595.jpeg (557.61 KiB) 683 keer bekeken
526AFEB6-354C-4B4A-8736-C47EDEA763DC.jpeg
526AFEB6-354C-4B4A-8736-C47EDEA763DC.jpeg (582.86 KiB) 683 keer bekeken
A80895F4-7C1F-4754-8471-3700CABF647F.jpeg
A80895F4-7C1F-4754-8471-3700CABF647F.jpeg (578.29 KiB) 683 keer bekeken
E2E87E3F-38D6-475D-9ABB-411E6D5B17B5.jpeg
E2E87E3F-38D6-475D-9ABB-411E6D5B17B5.jpeg (495.03 KiB) 683 keer bekeken
Willemklaassen
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 dec 2018, 18.16

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door Willemklaassen »

Even de voortgang van de opbouw ahv enkele foto’s
Bijlagen
IMG_0904.jpeg
IMG_0904.jpeg (464.42 KiB) 420 keer bekeken
IMG_0900.jpeg
IMG_0900.jpeg (412.81 KiB) 420 keer bekeken
IMG_0898.jpeg
IMG_0898.jpeg (424.61 KiB) 420 keer bekeken
IMG_0896.jpeg
IMG_0896.jpeg (661.5 KiB) 420 keer bekeken
IMG_0895.jpeg
IMG_0895.jpeg (566.63 KiB) 420 keer bekeken
IMG_0892.jpeg
IMG_0892.jpeg (703.95 KiB) 420 keer bekeken
IMG_0893.jpeg
IMG_0893.jpeg (399.2 KiB) 420 keer bekeken
IMG_0894.jpeg
IMG_0894.jpeg (524.45 KiB) 420 keer bekeken
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 980
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door non-fixie »

Stuur en pen zijn op zijn vroegst van de jaren '70. Rond 1970 werden bij Titan de teksten op het stuur en de pen 180 graden gedraaid. Van de berijder naar de televisiecamera's, vermoed ik.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 980
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door non-fixie »

Crankstel met de holle as is erg fraai, trouwens!
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 883
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door marco verbaant »

non-fixie schreef: 15 jan 2025, 19.21 Stuur en pen zijn op zijn vroegst van de jaren '70. Rond 1970 werden bij Titan de teksten op het stuur en de pen 180 graden gedraaid. Van de berijder naar de televisiecamera's, vermoed ik.
Heb ik net weer een grensgevalletje. De nok is van 54, maar de bocht van 70. En beide kijken mij als berijder aan... :D
Op mijn 1967 RIH frame zit een 68/68 combi die me ook recht aankijkt....
Bijlagen
titan 70 bocht in 54 nok.jpg
titan 70 bocht in 54 nok.jpg (162.24 KiB) 393 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 883
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: RIH sport Super course frame 5286

Bericht door marco verbaant »

Op de blauwe RIH van Willem zit een mof die recht is, de eerdere waren met "golfjes"... Desalniettemin een heel fraaie opbouw zo. Ik moet bekennen de RIH's steeds meer te gaan waarderen.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Plaats reactie