Info over Adler??????

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Michiel

Re: Info over Adler??????

Bericht door Michiel »

Ik heb de verf verder van de achternaaf weggekrabd tussen het logo en Torpedo staat aan de linker kant 31 en aan de andere kant een W.
Op de meedraaiende schijf van de trapas heb ik nog geen tekst kunnen vinden.

Afbeelding
Michiel

Bericht door Michiel »

Ik wil het logo proberen te reinigen, kan ik dit met een zachte messing/koper borstel doen of is er een betere manier om het te reinigen.
Afbeelding
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Hoi Michiel,

De cijfers 31 staan voor het jaar in de vorige eeuw. 1931 dus.
De letter W weet ik eerlijk gezegd niet. In 1958 zijn ze bij F&S met de A begonnen om zo het bouwjaar aan te geven. 1959 was B enz.
Maar waar de letters voor staan die tegelijkertijd met de cijfers van het jaartal in werden geslagen is mij niet duidelijk.
De 26e maand zal het niet zijn :P

Als de naaf origineel is dan komt de fiets ook uit dat jaar of misschien een jaar later maar veel later zal het niet zijn.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel

Bericht door Michiel »

Vanavond toch eens proberen het logo op het spatbord schoon te maken. Ik ben wel heel nieuwsgierig wat het merk van de fiets is.
fietser

Bericht door fietser »

De spatbordmascotte schoonmaken kan geen kwaad maar hij slaat bij Nederlandse fietsen niet altijd op het merk maar kan gewoon een "fantasieversiering" zijn. Om het merk te achterhalen moet je vooral een goede foto van het framenummer posten.

'
maartenB

Bericht door maartenB »

Ik zet een euro (nee, een ouderwetse gulden) in op Union.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
fietser

Bericht door fietser »

Foei, je hebt in het dateringsboek van de vereniging gespiekt. Dat is niet eerlijk!

'
maartenB

Bericht door maartenB »

nee, want daar staat Union rond 1930 niet in.
Maar de spatborden hebben iets Union-achtigs, het vorkkroontje ook, en het nummer is erg verwant aan dat van mijn ex-Union uit 1933 :D
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
maartenB

Bericht door maartenB »

Ik verzin nu, dat ALS het een Union is, dat gewoon in koeienletters op het voorste tandwielblad staat.
Dus: maak de kettingkast open en kijk even naar het tandwielblad.

Zoals je op onderstaande foto nog net een beetje ziet, staat UNION ook op de pedaalarm, heel dichtbij de trapas. Had je daar al verf weggehaald?

groetjes,
Maarten
Bijlagen
!BY,Q3ng!2k~$(KGrHgoOKjEEjlLmY6sPBKhZIe,VHg~~_3.jpg
!BY,Q3ng!2k~$(KGrHgoOKjEEjlLmY6sPBKhZIe,VHg~~_3.jpg (57.31 KiB) 6044 keer bekeken
Michiel

Bericht door Michiel »

Ik heb een paar foto gemaakt, het wordt er niet echt duidelijker op?????
Afbeelding
Afbeelding
Geen Merk op de cranck,s
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie