Wie heeft er ook een nieuwe fiets??
Re: Wie heeft er ook een nieuwe fiets??
Dit is de presentatie van de "spanfiets" van De La Haye op de Tweewieler-RAI. Geëxposeerd in een vijvertje met een fonteintje. Het was een van de trekpleisters van het jaar: de Union X 80.
- Bijlagen
-
- De La Haye spanfiets Union -RAI.jpg (184.9 KiB) 7806 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
Appie Je kan geen lid zijn van de documentatie bank.
maar misschien word het eens tijd dat je lid word van de oude fiets.
dan heb je ook alle voordelen zoals de inmiddels uitgebreide documentatie bank bekijken
Wim dit is de eerste versie ,deze is met spankabels en dubbele zadelbuisjes, die ik heb is de tweede versie .
deze heeft een zadelbuis en de kabels zijn nu stangen. dit zou dan stabieler moeten zijn.
Ook deze uitvoering is niets geworden .
maar misschien word het eens tijd dat je lid word van de oude fiets.
dan heb je ook alle voordelen zoals de inmiddels uitgebreide documentatie bank bekijken

Wim dit is de eerste versie ,deze is met spankabels en dubbele zadelbuisjes, die ik heb is de tweede versie .
deze heeft een zadelbuis en de kabels zijn nu stangen. dit zou dan stabieler moeten zijn.
Ook deze uitvoering is niets geworden .
Hoi Appie,
Je bent lid van vereniging De Oude Fiets. Zoals Theo al aangeeft heb je dan automatisch toegang tot de documentatiebank.
Wel even apart een account aanmaken: https://oudefiets.nl/registreren/
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- Elibert van Dalen
zeker wel. maar dan wel een icoon. een American Eagle Atlanta van 1996. een exacte copy kwa afmontage kleur. als die van Bart Brentjens the first olympic champion mountainbiken.. ( oude Gazelle,s heb ik er alleen 1 in een vrijwel nieuwstaat staan )
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerelateerde Facebook groepen

>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Ik zag nu pas dit onderwerp, maar ik heb drie NOS fietsen in de collectie.
Phoenix Rapide 1963
Giant Tourer 'touched by Koga' 1985
En mijn absolute favoriet, alleen al vanwege het verbluffende parelmoeren lakwerk... Koga Miyata Superwinner Alloy 1989
Phoenix Rapide 1963
Giant Tourer 'touched by Koga' 1985
En mijn absolute favoriet, alleen al vanwege het verbluffende parelmoeren lakwerk... Koga Miyata Superwinner Alloy 1989
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
de koga heeft wel een hele mooie lak
antieke transportfietsen
Kaars techniek was indertijd de uitleg van koga vertegenwoordiger.
Voordat de blanke lak er op gaat met een kaars langs de lak zou dit effect geven ?
geen idee of dat toen een broodje aap was.
Voordat de blanke lak er op gaat met een kaars langs de lak zou dit effect geven ?
geen idee of dat toen een broodje aap was.
- fietshobbyist
Ik heb ook zitten Googlen inderdaad, en de truc met de kaars schijnt toch veel toegepast te zijn.. van een ander forum:
+1 on the candle smoke, I went to school in the 80's with a kid who's dad owned a bike shop and he talked about helping his dad do it when it was the trend.
Bijna altijd komt er een parelmoeren blanke lak overheen. Mijn Kogas is rozewit of blauwwit, afhankelijk van de lichtinval

Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
De truc met de kaars gebruikten ze wel eens om marmer te imiteren bij de decoraties op Duitse fietsen.
Sportief fietsend!