Hallo allemaal,
Eersgisteren kreeg ik een fiets aangeboden, een Gazelle uit 1923(volgens de beste man)
Ik ga natuurlijk nog naar de fiets kijken en het framenummer controleren, alleen heb geen idee wat de fiets waard is? En wat er origineel is?
Zijn er misschien mensen die mij wat meer info kunnen geven? Model? Modeljaar? Waarde? Wat is er origineel en wat hoort er evt op?
Zijn niet de beste foto's alleen wil graag wat info voor ik erheen ga om te kijken.
Alvadt bedankt
Groeten,
Christian
Alle info is welkom
-
Alle info is welkom
- Bijlagen
-
- IMG-20250131-WA0010.jpg (58.67 KiB) 5170 keer bekeken
-
- IMG-20250131-WA0009.jpg (64.42 KiB) 5170 keer bekeken
-
- IMG-20250131-WA0008.jpg (67.79 KiB) 5170 keer bekeken
Re: Alle info is welkom
Hallo Christian,
Welkom op het forum. Gazelle had rond 1923 framenummers in de buurt van de 180.000
Veel onderdelen zullen al vervangen zijn. Elektrische verlichting was toen nog niet algemeen.
De koplamp ziet er wel oud uit.
Groet, wiel
Welkom op het forum. Gazelle had rond 1923 framenummers in de buurt van de 180.000
Veel onderdelen zullen al vervangen zijn. Elektrische verlichting was toen nog niet algemeen.
De koplamp ziet er wel oud uit.
Groet, wiel
-
Hoi. En ook welkom !!
Het balhoofdplaatje lijkt mij ook van latere datum . Als hij echt zo oud is dan hoort er een lettertandwiel op te zitten , dit lijkt me een hertjestandwiel. Ik denk dat je voor een gazelle uit 23 al gauw 400 kwijt ben . Maar als de 1 van het framenummer een 7 is en deze dus uit 48 komt dan denk ik zelf tussen de 50 en 100( net hoe graag je hem wil hebben) . Moeilijk dateren zonder framenr !!
Succes !!
Het balhoofdplaatje lijkt mij ook van latere datum . Als hij echt zo oud is dan hoort er een lettertandwiel op te zitten , dit lijkt me een hertjestandwiel. Ik denk dat je voor een gazelle uit 23 al gauw 400 kwijt ben . Maar als de 1 van het framenummer een 7 is en deze dus uit 48 komt dan denk ik zelf tussen de 50 en 100( net hoe graag je hem wil hebben) . Moeilijk dateren zonder framenr !!
Succes !!
-
Als ik het goed zie zitten er vaste pomphouders aan de achterkant van de zadelbuis, dit duidt op jaren 30 ?
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
-
Ja , klopt. Die vaste pomphaken.
En het voorwiel lijkt vervangen te zijn geweest. De voornaaf is te dun voor een Gazelle.
Spatborden lijken wel Gazelle maar zonder de massieve spatbordstangen dus na 1929.
Bagagedrager is typisch Gazelle al zien we niet of er haakjes onder zitten (jaren 30 )
Het frame is erg laag . Het balhoofdplaatje is aangepast en is bij de hogere Gazelles langer.
En het voorwiel lijkt vervangen te zijn geweest. De voornaaf is te dun voor een Gazelle.
Spatborden lijken wel Gazelle maar zonder de massieve spatbordstangen dus na 1929.
Bagagedrager is typisch Gazelle al zien we niet of er haakjes onder zitten (jaren 30 )
Het frame is erg laag . Het balhoofdplaatje is aangepast en is bij de hogere Gazelles langer.
-
Bedankt voor alle antwoorden ik ben gelijk al een stuk wijzer geworden! Wordt vervolgd