Dank voor je reactie, fietser.
De damesfiets moet inderdaad jaren '60 zijn. De vorige eigenares was toen een tiener, dus dat kan kloppen.
Voor het herenmodel ligt het wat moeilijker vrees ik.
Nog wat rondneuzen op het net, bracht me op
http://oldbike.wordpress.com/9-bicycle- ... ottingham/ en daar lees ik onder 1955 – 1966 :
Note: Some of the mid-60’s straight guage 531 frames had serial numbers starting with a single letter which was towards the end of the alphabet.
Bij mij staan er natuurlijk 2 letters voor, maar beiden achteraan het alfabet.
Over Triumph fietsen zelf is blijkbaar bitter weinig te vinden, hoewel ik me herinner dat hier méér Triumph fietsen dan Raleighs rondreden.
Zou je dat nou wel doen, stralen en herlakken?
Het wordt nooit meer de originele fiets die het was.
Een zwaar leven mag er toch wel vanaf te zien zijn?
Maarten, op sommige plaatsen - vooral waar de banden naast het frame en de vork zitten - is alle lak verdwenen en is er serieuze roestvorming. De lak zelf is op de rest van het frame ook niet echt goed meer.
Nu heb ik met de jaren al heel wat dingen gerestaureerd ( vooral motorfieten en auto' s ) en heb ooit nog enkele jaren als carrossier gewerkt, dus heb daar wel wat ervaring mee.
Ook het bijwerken van lakschade met de airbrush en nadien netjes uitpolijsten is geen probleem, maar vermits de fiets toch zowat dagelijks en in alle weer gebruikt zal worden, lijkt me een grondige restauratie onontbeerlijk. Inderdaad misschien spijtig, maar zo krijgt hij wel een “nieuw" leven…
Weet trouwens misschien iemand of de transfers nog verkrijgbaar zijn ?
Peter