Om nog even terug te komen op de fraaie Prior hogeflensnaven. Die zitten bij mij in een prachtige Olympia Olympiade sportfiets, die elders op het forum een topic heeft. Het zijn fijne naven met een prachtig cup-cone lagertje. Bij mij knetterde er één kant omdat het conetje toch wel aardig ingepit was. Gelukkig had ik iets wat pastte, dus heb ik het kunnen oplossen. viewtopic.php?t=4708
Als het mooi weer is ga ik de fietsen buiten zetten, fotograferen etc. Dan plaats ik ook weer wat foto's in de eerder aangemaakte topics.
Het is een hele leuke fiets. Toch heb ik wel het idee dat de fiets als sportfiets is gebouwd, gezien de bredere banden en als ik het goed zie lange remhoeven. E.e.a. aan onderdelen op de fiets zou best origineel naar wens van de koper kunnen zijn. Gezien jouw lengte is 57 cm erg kort en voor mij wel het minimum, zeker met de kleine wieltjes.
Durabo88 schreef: ↑9 feb 2025, 11.03
Het is een hele leuke fiets. Toch heb ik wel het idee dat de fiets als sportfiets is gebouwd, gezien de bredere banden en als ik het goed zie lange remhoeven. E.e.a. aan onderdelen op de fiets zou best origineel naar wens van de koper kunnen zijn. Gezien jouw lengte is 57 cm erg kort en voor mij wel het minimum, zeker met de kleine wieltjes.
Hoewel ik er geen bewijs voor heb, is mijn sterke vermoeden wel dat het een racefiets is uit de late jaren '40 die na jaren trouwe dienst door een ouder wordende eigenaar ergens in de jaren '60 is "ge-upgrade" naar een meer comfortabele sportfiets. De kleinere wielen zijn daarbij een logische keuze als je spatborden en een wat bredere band wilt kunnen monteren.
Ik heb er niet echt een goede foto van, maar dit is het frame met 700C-wielen en 23mm-banden. Met name bij de liggende achtervork is niet heel veel ruimte over.
RIH Super Course(1).jpg (221 KiB) 9708 keer bekeken