wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Voor alle off-topic zaken.
Maarten Waarlé

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door Maarten Waarlé »

Goed idee van Jos om z`n Flickr fotoverzameling te laten zien.

Ik volg dat voorbeeld met de vermelding dat niet alle fietsen er op staan èn niet alle fietsen ook in mijn bezit zijn.
Het geeft in ieder geval wel een beeld waar ik mee bezig ben!

http://www.flickr.com/fietsenvanmaarten/

Groeten,
Maarten
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

ikzelf heb een picasawebalbum

https://picasaweb.google.com/elibertvandalen
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Sandra

Bericht door Sandra »

Tien fietsen inmiddels, allemaal uit de Mustang-stal.

* vier Octrooi-fietsen, uit de jaren '30 en '40. Drie dames-modellen en één herenfiets. Dit is wel de mooiste van de vier:
Afbeelding

* drie fietsen met hulpmotor, van begin jaren '50. Twee zijn vermoedelijk prototypen geweest, dit is de derde (en mooiste):
Afbeelding

* een Super Sport met parallelframe uit 1949, deze ben ik momenteel aan het opknappen. Bijzondere lugs, nog prachtige transfers.
Afbeelding

* een Spurt damesfiets uit 1969, mijn dagelijkse fiets.

* een racefiets uit 1979.

Ik hoop mijn verzameling nog flink uit te kunnen breiden. Hoog op het verlanglijstje staan een transportfiets en vouwfiets.

Groet, Sandra
HJvMontfort

Bericht door HJvMontfort »

Dag Sandra, ik was laatst bij iemand die nog hele mooie vouwfietsen te koop had :)
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Sandra

Bericht door Sandra »

Dag Sandra, ik was laatst bij iemand die nog hele mooie vouwfietsen te koop had :)
Maar vast geen Mustang... of wel? Ik ben nogal eenkennig ;)
HJvMontfort

Sandra schreef:
Maar vast geen Mustang... of wel? Ik ben nogal eenkennig ;)
Nou ik ben hard aan het denken maar ik was meer geïnteresseerd in de Phoenix die de mijnheer aanbood, en heb niet onthouden welke merken hij in de aanbieding had.
fietser

Bericht door fietser »

een Super Sport met parallelframe uit 1949, deze ben ik momenteel aan het opknappen. Bijzondere lugs, nog prachtige transfers.
Dat is een mooi ding, zeg! De lugs zijn inderdaad bijzonder, nooit gezien. Zou ze ook een keer van opzij willen zien. En de wielmaat - 26 inch of 28 x 1 5/8 inch? Nu weet ik ook waarom je laatst naar de mogelijkheid van het restaureren van oud lakdoek vroeg. Dat ziet er ontzettend kwetsbaar uit (ik heb even naar de foto's op jouw website gekeken).
Vermoedelijk heeft er ook een traditioneel recht 'oma'stuur op gezeten.
Normaal gesproken hadden sportfietsen al voor de oorlog sportsturen, geen rechte omafietssturen. Gazelle is daar een uitzondering op, die hadden een omafietsstuur met sport-voorbouw. Vertederend experiment.

'
Sandra

Bericht door Sandra »

Dank voor je reactie.
Nee, het is geen 26", maar 28 x 1 5/8. Heb laatst via Marktplaats mooie spekbandjes gevonden, dat geeft de fets al een heel andere uitstraling. De lugs heeft Mustang waarschijnlijk maar weinig gebruikt. Dit is in ieder geval de enige fiets die ik ken waar ze op zitten. Mijn vader kan ze zich van vroeger nog wel herinneren, maar ze werden 'in zijn tijd' (vanaf ca. 1960) niet meer gebruikt. Ik zal binnenkort wel wat extra foto's maken.
Deze fiets stond vorig jaar op Marktplaats, maar ik was net te laat. Hij was voor 30 of 40 euro verkocht en stond inmiddels bij een studentenhuis. Na wat zeuren kreeg ik het telefoonnummer en heb de studente 75 euro geboden. Zij blij - ik blij :D .
fietser

Bericht door fietser »

Doorzetter! :)
Ik vind de velgen zo apart. Westwood- of Endrick-profiel? En zwart gelakt zie je eigenlijk alleen bij toerfietsen, is dat origineel of heeft iemand de afgebladderde chroomlaag overdekt?
HJvMontfort

Yorick Vermeulen schreef:Klinkt goed, zitten nog leuke frames tussen met een afwijkende vormgeving. Ik vindt het altijd mooi om frames met gebogen buizen te zien.
Nee heb momenteel alleen nog een saaie Phoenix die door iemand die ik na de aankoop niet zo aardig meer vond voorzien is van een stel nieuwe spatborden en gazelle voorvork....

Afbeelding

Ik heb de wielen en het stuur uitgeleend aan mijn Union, tot ik die ga opknappen

Afbeelding
Plaats reactie