Laatst deze inklapbare standaard gekocht om fietsen te repareren
Erg grappig dat er voor spul op zit om een wiel te richten!
Zal hem binnenkort wat liefde geven!
Zo fijn dat ik hem makkelijk aan de kant kan zetten!
Eveneens deze fiets opgehaald
Met erg typische remmetjes!
Een reparatiebokje gevonden!
- HJvMontfort
Een reparatiebokje gevonden!
Laatst gewijzigd door HJvMontfort op 30 jan 2025, 23.23, 1 keer totaal gewijzigd.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
- Loopt spaak
Re: Een reparatiebokje gevonden!
Moi, en volgens mij een zeer bruikbaar exemplaar. Leuk hoor.
Leuk ding. Op hoogte aan een fiets werken is prettig heb ik wel gemerkt. Leuk ook dat gedeelte voor het uitlijnen.
-
Inderdaad heel fraai. Heb je ergens een merk en/of typenummer kunnen vinden?
Dirk
Dirk
Leuke bok!
En dank je wel voor de tip.
Ik gebruikte tot nu toe het liefst ook een bok waarop de fiets steunt (i.p.v. een steun waar de fiets aan hangt - die zijn nogal labiel), maar die heeft als nadeel dat het voorwiel eruit moet. En ook het werken met lange spatborden gaat niet zo lekker:
Dus naar aanleiding van jouw post heb ik eens rondgekeken op MP en "die andere" gekocht:
Goed gebruikt, maar in de basis in prima staat. Met een paar nieuwe rubber dopjes, een nieuw rubber matje en wat liefde:
En dank je wel voor de tip.

Ik gebruikte tot nu toe het liefst ook een bok waarop de fiets steunt (i.p.v. een steun waar de fiets aan hangt - die zijn nogal labiel), maar die heeft als nadeel dat het voorwiel eruit moet. En ook het werken met lange spatborden gaat niet zo lekker:
Dus naar aanleiding van jouw post heb ik eens rondgekeken op MP en "die andere" gekocht:

Goed gebruikt, maar in de basis in prima staat. Met een paar nieuwe rubber dopjes, een nieuw rubber matje en wat liefde:
Die blauwe Cyclus is wel een mooie en ziet er stevig uit. Ik heb er eentje waar de fiets aan hangt, maar echt stabiel? Nee.
Dan heb ik een Tacx, die klemt op de vooras en steunt onder het bracket, maar dan moet het voorwiel eruit en het voorspatbord heeft er ruzie mee.
Voordeel is wel dat ze allebei redelijk compact op te bergen zijn.
Dat kan met die Cyclus niet, jammer, maar eens verder zoeken.
Dan heb ik een Tacx, die klemt op de vooras en steunt onder het bracket, maar dan moet het voorwiel eruit en het voorspatbord heeft er ruzie mee.
Voordeel is wel dat ze allebei redelijk compact op te bergen zijn.
Dat kan met die Cyclus niet, jammer, maar eens verder zoeken.
En gevonden!
Ik moest er wel 75 kilometer voor rijden, maar de prijs was goed.
Het is een zware (13,6 kilo volgens de weegschaal) en degelijke reparatiestandaard. Staat stabiel.
Er staat geen merk of type op. Ingeklapt neemt deze weinig plaats in en dat vind ik wel fijn.
Ik moest er wel 75 kilometer voor rijden, maar de prijs was goed.
Het is een zware (13,6 kilo volgens de weegschaal) en degelijke reparatiestandaard. Staat stabiel.
Er staat geen merk of type op. Ingeklapt neemt deze weinig plaats in en dat vind ik wel fijn.
Fraai! Lijkt een iets latere versie van die uit het eerste bericht.
Dit blijkt toch wel een erg inspirerend topic te zijn!
Dit blijkt toch wel een erg inspirerend topic te zijn!