A.N.O Bossche racefiets

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
non-fixie

Re: A.N.O Bossche racefiets

Bericht door non-fixie »

Het is me al eens eerder opgevallen dat de WK-bandjes op fietsen waar ze eigenlijk niet op horen soms ook niet echt zijn: de volgorde van de kleuren klopt niet. Zo ook bij deze ANO.
wvdaan

Bericht door wvdaan »

heb je een duidelijke foto van het balhoofdplaatje? ik denk het oude station van denbosch te herkennen bovenin het plaatje.
0072640.jpg
0072640.jpg (62.84 KiB) 18422 keer bekeken
m-gineering

Bericht door m-gineering »

non-fixie schreef: 3 mar 2025, 12.42 : de volgorde van de kleuren klopt niet. Zo ook bij deze ANO.
Dat viel ook niet mee in het zwart-wit tijdperk ;)
/Marten
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

wvdaan schreef: 3 mar 2025, 13.39 heb je een duidelijke foto van het balhoofdplaatje? ik denk het oude station van denbosch te herkennen bovenin het plaatje.
0072640.jpg
Leuk bedacht, maar ik denk gewoon een kroontje te zien.
Sportief fietsend!
TonTon

Bericht door TonTon »

Beste mensen, ik kom net ‘s nachts thuis en zie al zoveel interessante reacties en zal ze later op de dinsdag beantwoorden. Bedankt, Ton
wimhermans

Bericht door wimhermans »

m-gineering schreef: 3 mar 2025, 10.23
wimhermans schreef: 3 mar 2025, 10.12 vroeg jaren 50 nervex lugs en vroeg jaren 50 reynolds decal. Ben wel benieuwd wie die 5 kleuren band kan claimen. Ik heb me laten vertellen dat dat alleen kon als er op het merk een wk gewonnen was.
in '85 was het het goedkoopste stickertje in de catalogus van Raceverzendhuis Limburg, en kon het al als je 50 cent aftikte ;)
ik zoek er nog een paar voor RIH, Heb jij die toevallig nog?
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

wimhermans schreef: 4 mar 2025, 10.11 ik zoek er nog een paar voor RIH, Heb jij die toevallig nog?
Tja.... en om daar nou een hele set bij unlimited colors voor te kopen....
Bijlagen
rih6.jpg
rih6.jpg (103.24 KiB) 16335 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
m-gineering

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 4 mar 2025, 12.38
wimhermans schreef: 4 mar 2025, 10.11 ik zoek er nog een paar voor RIH, Heb jij die toevallig nog?
Tja.... en om daar nou een hele set bij unlimited colors voor te kopen....
ik ken ze alleen met zes kleuren en zonder RIH erop. En de bandjes heb ik niet los, alleen met een hele fiets er aan vast
/Marten
TonTon

Bericht door TonTon »

fietser schreef: 3 mar 2025, 10.01 De speelgoedwinkel Otten in Den Bosch is de voortzetting van de fietsenzaak Otten, dus daar zullen ze je wel meer over kunnen vertellen. De fietsenzaak is ergens rond 1910-15 in Zaltbommel begonnen, failliet gegaan, weer opgestart en meerdere keren verplaatst. De laatste verhuizing was in 1941 naar de Nieuwstraat 16 en in 1957 werd de zaak grondig verbouwd. Dat jaar haalt de speelgoedwinkel vreemd genoeg als jaar van oprichting aan terwijl ze toen nog gewoon een rijwielzaak waren, inclusief sportartikelen en motorkleding. Vraag eens als je contact opneemt hoe lang ze nog fietsen verkocht hebben, dat zou ik graag willen weten.

De verkoop van het eigen merk ANO is denk ik pas na de oorlog begonnen. Het was geen zaak die speciaal in racefietsen deed. Dit frame schat ik op ca. 1952-56 en het zal inkoop geweest zijn. Het komt vermoedelijk uit dezelfde werkplaats als de Burco-racefiets hieronder: dezelfde lugs, hetzelfde kroonstuk (alleen niet verchroomd), ietsje andere achterpads maar wel weer dezelfde 5-kleurige bandages op de zadelbuis. Daar zit een Burco-framenummer op - heb je op jouw frame een framenummer gevonden? Ik vermoed dat Burco het frame ook ergens ingekocht en zelf een eigen framenummer ingeslagen heeft.
Burco-racefiets.jpg
Hartstikke bedankt Fietser, zo heb ik heel wat interessante informatie om verder te speuren. Ik heb speelgoed Otten gisteren een email gestuurd, maar het is carnaval, dus hopelijk later in de week een reactie. Ja zo’n Burco lijkt er ook aardig op en onder de bracket staat Nervex en een heel lang nummer. Waar staat op jouw Burco het framenummer?
Bijlagen
IMG_7750.jpeg
IMG_7750.jpeg (405.67 KiB) 15746 keer bekeken
TonTon

Bericht door TonTon »

wimhermans schreef: 3 mar 2025, 10.12 vroeg jaren 50 nervex lugs en vroeg jaren 50 reynolds decal. Ben wel benieuwd wie die 5 kleuren band kan claimen. Ik heb me laten vertellen dat dat alleen kon als er op het merk een wk gewonnen was.
Ok, het is dus wel een jaren 50 frame zoals de verkoper vertelde
Plaats reactie