Torpedo zweigang naaf
Re: Torpedo zweigang naaf
@Beau-Velo, mocht je voorraad in willen slaan, er staat eentje op MP, adv. nr. m2253900659
Nee was niet van plan ze te verzamelen. Al weigerde mijn gereviseerde naaf het afgelopen zondag in zijn eerste versnelling bij de eerste rit na een keer door de straat te zijn gefietst. Maar denk dat dat de afstelling van de kabel is. Heb nog niet gekeken. Maar kan niet zoveel mis in zo’n naaf bij wat ik gezien heb. Volgens mij is de as het zwakste (en dus gebroken bij mij)
Al denk ik dat dit met lomp geweld is gebeurd. Ik zou nog een kettingkje met dikke schroefdraad (ong. 5mm) naar de kabel aansluiting kunnen gebruiken. De complete nette die ik ook van je overnam heeft een dunnere aansluiting als bij een S.A. Naaf.
Het was overigens jammer dat de versnelling niet werkte op het eerste ritje. ALV in Crailose bos had wat heuveltjes.
En de bout om mijn zadelpen vast te zetten was ook al gebroken. Dus moest staand de berg op!
De fiets te snel afgemaakt voor de algemene ledenvergadering bijeenkomst.haastige spoed……
Maar dank voor de tip.
Al denk ik dat dit met lomp geweld is gebeurd. Ik zou nog een kettingkje met dikke schroefdraad (ong. 5mm) naar de kabel aansluiting kunnen gebruiken. De complete nette die ik ook van je overnam heeft een dunnere aansluiting als bij een S.A. Naaf.
Het was overigens jammer dat de versnelling niet werkte op het eerste ritje. ALV in Crailose bos had wat heuveltjes.
En de bout om mijn zadelpen vast te zetten was ook al gebroken. Dus moest staand de berg op!
De fiets te snel afgemaakt voor de algemene ledenvergadering bijeenkomst.haastige spoed……
Maar dank voor de tip.
Ja dat is altijd zo bij Torpedo naven. En als de controlestift lengte niet (meer) te vinden is wat je nodig hebt, kan je het maken met een stukje spaak 14G, de schroefdraad is vrijwel hetzelfde.een dunnere aansluiting als bij een S.A. Naaf
Laatst gewijzigd door tdebruin op 11 apr 2025, 08.34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog een donornaaf uit 1951.
Ophalen in Koningslust, Noord-Limburg.
Stuur me maar een PB.
Ophalen in Koningslust, Noord-Limburg.
Stuur me maar een PB.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
- Bijlagen
-
- IMG_1205.jpeg (193.63 KiB) 724 keer bekeken
Vriendelijke groeten uit Berlijn, Richard