Is er iemand die het merk SM Cernay iets zegt? Mijn Google zoekopdrachten komen op niets uit.
Zie de afbeeldingen. Ik heb er een fixedgear van gemaakt.
O’ja wat ook zeer apart is is dat het schroefdraad van de bottombracket twee keer links is. Wel gewoon BSA schroefdraad.
Wat denken jullie is dit verkeerd gesneden of komt dit bij oude Franse frames vaker voor?
SM Cernay
-
SM Cernay
- Bijlagen
-
- IMG_1322.jpeg (445.63 KiB) 1055 keer bekeken
-
- IMG_6007.jpeg (671.47 KiB) 1055 keer bekeken
-
- IMG_5937.jpeg (302.77 KiB) 1057 keer bekeken
Re: SM Cernay
Is dubbel links niet een Italiaans ding?
-
je moet niet iedereen in de war maken. Bij BSC heeft de linker cup normaal rechtse draad, de rechtercup tegengesteld linkse draad.Wouterfietst schreef: ↑24 apr 2025, 09.30 Is er iemand die het merk SM Cernay iets zegt? Mijn Google zoekopdrachten komen op niets uit.
Zie de afbeeldingen. Ik heb er een fixedgear van gemaakt.
O’ja wat ook zeer apart is is dat het schroefdraad van de bottombracket twee keer links is. Wel gewoon BSA schroefdraad.
Wat denken jullie is dit verkeerd gesneden of komt dit bij oude Franse frames vaker voor?
rechts/rechts BSC draad zou niet voor mogen komen. Franse draad is wel rechts/rechts, maar dat is 35 x 1, geen 34.8 x 24tpi. Past dus niet, maar dat houdt niet in dat menigeen dat niet in elkaar gerommeld krijgt

/Marten
Bij een bepaalde generatie Burco fietsen vaak genoeg rechts/rechts BSC draad tegengekomen. Had ook wat mij betreft niet moeten mogen voorkomen, maar ik ben evenmin in de war
.
Mooie frames die Serge Maanheim.

Mooie frames die Serge Maanheim.