Deze foto werd gemaakt in juli 2019, net buiten mijn dorp. Een EMPO Bles, met een verweerd uiterlijk. Er zit een achterspatbord op met "U" van Union achter de spatbordboutjes. Het is niettemin al net zo verweerd. De eigenaar fietst er alleen mee naar zijn landje - hij was coloradokevers aan het vangen.
Er zit een Hygia gezondheidszadel op, dat hij kreeg van een in de buurt wonende gepensioneerde fietsenmaker, die indertijd één dorp verderop een rijwielzaak had. Van origine zat er ook zo een zadel op, volgens de eigenaar.
Er zit een sticker achterop van 'onze' fietsenmaker uit ons dorp. Hij overleed net deze maand - dus in juli 2019.
"Ie mag 'm wel hebm", zei de eigenaar spontaan. Ik antwoordde: "A-j der niet meer bint, kom ik 'm dan wel ophaaln"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Overigens, Oude Fietsers, worden er nog maar weinig oude fietsen gespot? 'Spot van de maand' is bijna 'Spot van het jaar' geworden ... jammer!
Het is een interessant topic.
https://oudefiets.nl/phpbb3/download/fi ... 90ce84a6de
EMPO herenfiets, uit Vorden. Uit 1964
- fietshobbyist
EMPO herenfiets, uit Vorden. Uit 1964
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 14 mei 2025, 14.58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EMPO herenfiets, uit Vorden
EENS
leuk stukje helaas zie je op straat bijnaniets ouds meer op fietsgebied hooguit in tuinen als decoratie , iedereen met een mobieltje op zak ; doe je best om deze rubriek weer nieuw leven in te blazen 

- Jeroen Zuiderwijk
Re: EMPO herenfiets, uit Vorden
Ik spot nog wel eens wat, maar denk er meestal niet aan om ze te plaatsen. Ik zal er eens werk van maken 

Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
- fietshobbyist
Re: EMPO herenfiets, uit Vorden. Uit 1964
De eigenaar leeft nog wel, zover ik weet, maar vandaag stond bij thuiskomst opeens deze fiets op mijn erf.
Een EMPO Bles ... 61 jaar oud.
Dat was al wel een keer door een van zijn zonen aangekondigd, omdat hun vader niet meer in staat is om ermee naar zijn landje te gaan.
"De fiets heeft een terugtrapversnelling", zei de zoon onlangs nog. Een Duomatic versnellingsnaaf dus.
Het is een fiets met banden 26 x 1-3/8. De framehoogte is 56 centimeter. Dat is helaas te klein voor mij om er goed op te kunnen fietsen. En het is al de tweede, hier.
Maar eens een goed heenkomen voor zien te vinden ...
Een EMPO Bles ... 61 jaar oud.
Dat was al wel een keer door een van zijn zonen aangekondigd, omdat hun vader niet meer in staat is om ermee naar zijn landje te gaan.
"De fiets heeft een terugtrapversnelling", zei de zoon onlangs nog. Een Duomatic versnellingsnaaf dus.
Het is een fiets met banden 26 x 1-3/8. De framehoogte is 56 centimeter. Dat is helaas te klein voor mij om er goed op te kunnen fietsen. En het is al de tweede, hier.
Maar eens een goed heenkomen voor zien te vinden ...
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 16 mei 2025, 11.01, 2 keer totaal gewijzigd.