Batavus Professional

deraptor

Batavus Professional

Bericht door deraptor »

Via mijn Instagram kreeg ik een Batavus Professional aangeboden. Ik heb van dit type al meerdere mooie exemplaren dus ik sla deze over, maar ik heb aan de verkoper toegezegd dat ik m wel even hier op het forum wil plaatsen. Hij heeft de fiets lang gekoesterd namelijk en wil m het liefst aan een liefhebber verkopen. Bij interesse graag een PB naar mij, dan geef ik de contactgegevens.

Bericht van verkoper:

Frame: Batavus Professional, Columbus buis (frame en voorvork). Het frame heeft geen gebruikssporen zoals krassen en andere beschadigingen. Wel heeft de bovenbuis wat kleine roestpuntjes (geen idee hoe die zijn ontstaan). Ik heb het frame gekocht in 1988 samen met een paar nieuwe wielen en het zadel. De overige onderdelen heb ik toen overgezet van mijn oude racefiets.

Wielen: naven Campagnolo Record, velgen Mavic, rvs spaken.

Trapstel: Campagnolo Record, 48/54

Derailleurs: Campagnolo Nuovo Record

Balhoofdstel: Campagnolo Record

Stuurpen en stuur: Cinelli

Zadelpen: Campagnolo

Zadel: San Marco Rolls

Remmen: Suntour Superbe (look a like Campagnolo) (Originele remhendels Superbe heb ik nog, maar zonder rubbers)

Remhendels: Shimano 105 met weggewerkte kabels heb ik er eind jaren 90 opgezet

Klikpedalen: Looksysteem, heb ik er ook eind jaren negentig opgezet.

Pomp: Zéfal HP is nog aanwezig en in goede staat (niet op de foto).

De hele fiets is in zeer goede staat. Altijd gekoesterd en zeer goed onderhouden. Ik verkoop hem bij voorkeur aan een liefhebber, daarom liever niet op Marktplaats.
IMG_4235.JPG
IMG_4235.JPG (529.46 KiB) 1533 keer bekeken
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
marco verbaant

Re: Batavus Professional

Bericht door marco verbaant »

deraptor schreef: 25 apr 2025, 20.16 ...... De hele fiets is in zeer goede staat. Altijd gekoesterd en zeer goed onderhouden. Ik verkoop hem bij voorkeur aan een liefhebber, daarom liever niet op Marktplaats.
Op marktplaats.nl komen ook liefhebbers..... :D Enne... ook liefhebbers die lang niet altijd overbieden..... Maarre.... leuke teamfiets van toen
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
deraptor

Bericht door deraptor »

marco verbaant schreef: 25 apr 2025, 20.47 Op marktplaats.nl komen ook liefhebbers
Sterker nog, ik (ver)koop van alles en nog wat op Marktplaats, en handelen met fietsenmensen is bijna altijd aangenaam :D
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
marco verbaant

deraptor schreef: 25 apr 2025, 21.45 Sterker nog, ik (ver)koop van alles en nog wat op Marktplaats, en handelen met fietsenmensen is bijna altijd aangenaam :D
Helemaal waar, ik heb er heerlijke conversaties door gehad.... :D Als kopende én verkopende partij...
jriprv

Bericht door jriprv »

Beste mensen,

Ik ben ook laatst een Batavus Professionaltegen het lijf gelopen. Nu wil ik graag he5 frame e.d. dateren. Het is vermoedelijk een 80-er jaren frame. Framenummer (4cijfers) en gegevens zijn uiteraard bij mij bekend. Ben benieuwd of iemand mij op weg kan helpen bij de datering (bijvoorbeeld via framenummer) en beoordeling of het nog originele onderdelen zijn. Heb contact opgenomen met Batavus maar die konden mij niet verder helpen.

Ik vraag veel, maar heb dan ook veel vertrouwen in de deskundigheid van de leden.

Zie een reactie graag tegemoet.
marco verbaant

:!:
Bijlagen
batavus framenummers.jpg
batavus framenummers.jpg (13.34 KiB) 577 keer bekeken
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Onder het bracket van de Professional staan drie nummers: bouwjaar, maat en framenummer.

Dit is een van de mijne. Van links naar rechts:

4 (1984)

61 (framemaat)

6377 (framenummer)

Afbeelding
marco verbaant

Nou... daar moet je toch mee uit de voeten komen, dacht ik zo :D
jriprv

Bericht door jriprv »

Dankjewel! Ik ben hier zeer content mee! Hij is dan van 1986: 6-53-8262. Ik weet niet hoe je een foto kunt toevoegen (drukken op foto symbooltje geeft geen mogelijkheid) anders had ik fotootje toegevoegd. De kleur is toevallig exact gelijk aan de fiets van 1984. Nogmaals mijn dank voor de adequate en snelle reacties.
non-fixie

Bericht door non-fixie »

jriprv schreef: 24 mei 2025, 09.58 Dankjewel! Ik ben hier zeer content mee! Hij is dan van 1986: 6-53-8262. Ik weet niet hoe je een foto kunt toevoegen (drukken op foto symbooltje geeft geen mogelijkheid) anders had ik fotootje toegevoegd. De kleur is toevallig exact gelijk aan de fiets van 1984. Nogmaals mijn dank voor de adequate en snelle reacties.
Dat fotootje (of grote foto!) willen we natuurlijk wel graag zien. :)

Drukken op het foto-icoontje geeft je twee codes waartussen je een link naar een elders gehoste foto kunt plaatsen.

Alternatief is de foto als bijlage uploaden, waarna je hem op de gewenste plaats in de tekst kunt plaatsen.

We wachten in spanning af!
Plaats reactie