Duplex Cycloide

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Plaats reactie
ReinvB

Duplex Cycloide

Bericht door ReinvB »

Ik heb inmiddels al een aantal jaar een cycloide sport in vrij matige staat. Ik was van plan deze op te knappen maar het kwam er toch niet van. Deze week vond ik bij een kringloop nog een examplaar in veel betere en originelere staat. Niet perfect, wat roest, de bout van het remstangscharnier ter hoogte van het balhoofd is afgebroken en het frame van het ( fraaie en wellicht originele) zadel is krom. Maar verder een mooie en heerlijk rollende fiets
Maar wat nu te doen met de oude.. Ik ben helemaal niet zo n sloper, maar enkele kleine onderdelen kan ik altijd goed gebruiken[attachment=0]IMG_0123.jpeg[/
Bijlagen
IMG_0123.jpeg
IMG_0123.jpeg (701.2 KiB) 2126 keer bekeken
IMG_0119.jpeg
IMG_0119.jpeg (819.82 KiB) 2126 keer bekeken
IMG_0118.jpeg
IMG_0118.jpeg (842.3 KiB) 2126 keer bekeken
IMG_0117.jpeg
IMG_0117.jpeg (820.45 KiB) 2126 keer bekeken
Vietzemaaker

Re: Duplex Cycloide

Bericht door Vietzemaaker »

Da's een goede kringloop dan! Bij de kringloop hier vind je zoiets niet helaas.
Als iets goed is, moet je het zo laten!
Cyclissimo

Bericht door Cyclissimo »

Oef, die ziet er nog heel goed uit voor een kringloopfiets 😃
Geweldige goede fietsen dit. Eigenlijk een locomotief natuurlijk, maar dan nog beter door de mooie cycloide techniek van Simplex 😊
En uitzonderlijk origineel. Zo te zien zijn alleen de banden en slot vervangen. Zelfs het zadeldekje is nog heel...
Is het aangesoldeerde nokje voor de remstangen van het frame afgebroken? Of bedoel je iets anders?

Die oude is nog wel wat van te maken, maar ik snap je dilemma... zou ik zelf ook moeite mee heben om zo'n complete fiets nog te slopen
ReinvB

Bericht door ReinvB »

De ingeschroefde bout waar de remstangen om scharnieren. De bout heb ik natuurlijk, in de andere fiets, maar ik moet het restant er natuurlijk wel uitkrijgen. Maar inderdaad, een heel mooie en originele fiets, ik heb dan ook niet getwijfeld. Ik vind de vormgeving ook echt mooi. Maar die andere dus , als iemand anders hier hem een kans wil geven, mag die hem hebben inruil voor een cycloide trapas die ik heb beloofd te vinden voor een vriend van mij. Ik kan er ook een jaren 70 fiets bijgeven met spatborden van hetzelfde profiel.
ReinvB

Bericht door ReinvB »

IMG_0129.jpeg
IMG_0129.jpeg (380.48 KiB) 1898 keer bekeken
deze dus
Plaats reactie