Nicor

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Durabo88

Nicor

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Is iemand bekend met het merk Nicor? Ik heb een folder liggen om in te scannen en mijn vermoeden is dat het een B-merk van Union was. Er staat namelijk de spreuk 'da's pas fietsen' op.

Bvd, Y.
Sportief fietsend!
deraptor

Re: Nicor

Bericht door deraptor »

In dit oude topic wordt Gazelle genoemd als fabrikant, maar die uitslag was toen niet 100%..

https://forum.oudefiets.nl/viewtopic.php?t=3246
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Bedankt voor je aanvulling, maar misschien weet iemand anders het?
Sportief fietsend!
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Durabo88 schreef: 22 jun 2025, 20.03 Bedankt voor je aanvulling, maar misschien weet iemand anders het?
Geen idee, maar staat er niks in die folder? Geen adres, naam van de drukker etc dat je kunt vergelijken met andere folders uit die tijd?
/Marten
lonneke

Bericht door lonneke »

volgens mij was Nicor een fietsmerk van de fiets groothandel Tigelaar.
zij lieten fietsen maken bij diverse fabrikanten in ieder geval bij batavus , union en gazelle
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Durabo88 schreef: 22 jun 2025, 17.39 Beste mensen,

Is iemand bekend met het merk Nicor? Ik heb een folder liggen om in te scannen en mijn vermoeden is dat het een B-merk van Union was. Er staat namelijk de spreuk 'da's pas fietsen' op.

Bvd, Y.
"Da's pas fietsen" is ooit bedacht door Marga Spreij, de vrouw van fietsenmaker Daan Spreij uit Aalsmeer, bij een slagzinwedstrijd tijdens een busreisje met Union.

Weet je in ieder geval dat alvast. ;)
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Leuke anekdote.
Sportief fietsend!
Plaats reactie