Pasgeleden opgehaald om te dienen als donorfiets voor de stalen oliebad-kettingkast.
Volgens het framenummer is deze gekogellagerde Juncker gemaakt in 1942. De twee gaatjes in het balhoofd lijken dat ook te bevestigen. Hier hoort het bekende plaatje met de rode letter ‘J’, maar nog met twee nageltjes bevestigd inplaats van drie.
Die wielen lijken me origineel. Beide met een dikke laag grijze verf op de spaken en de naven. De voornaaf heeft ook duidelijk industrielagers.
De trapas-afdichting en bracket, daar was ik altijd nieuwsgierig naar.
Ogenschijnlijk identiek aan de trapassen gebruikt op de Gazelle 8K. Eén gezamenlijke leverancier wellicht?
Eindelijk duikt er een op: Juncker met groefkogellagers
Eindelijk duikt er een op: Juncker met groefkogellagers
- Bijlagen
-
- IMG_0339.jpeg (444.7 KiB) 125 keer bekeken
-
- IMG_0338.jpeg (766.92 KiB) 125 keer bekeken
-
- IMG_0337.jpeg (550.96 KiB) 125 keer bekeken
Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!! 

Re: Eindelijk duikt er een op: Juncker met groefkogellagers
Het frame is helaas gepowdercoat en voorzien van Juncker JCR transfers - té oud voor dit rijwiel.
- Bijlagen
-
- IMG_0351.jpeg (475.87 KiB) 118 keer bekeken
-
- IMG_0350.jpeg (385.99 KiB) 118 keer bekeken
-
- IMG_0349.jpeg (824.41 KiB) 118 keer bekeken
Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!! 

Re: Eindelijk duikt er een op: Juncker met groefkogellagers
Ja inderdaad. Ik zit er ook aan te denken om de kettingkast terug te plaatsen…
Een Juncker Cycloïde zie je niet elke dag - deze is alleen zo verpest en daar heb inmiddels ook een aandeel in door de cranks weg te hebben geslepen.
Een Juncker Cycloïde zie je niet elke dag - deze is alleen zo verpest en daar heb inmiddels ook een aandeel in door de cranks weg te hebben geslepen.
Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!! 

Re: Eindelijk duikt er een op: Juncker met groefkogellagers
Ik zou deze fiets inderdaad compleet houden.
Sportief fietsend!