Gazelle champion mondial

Plaats reactie
dieter1987

Gazelle champion mondial

Bericht door dieter1987 »

Gazelle champion mondial

Gekocht van Andre noyelle, in 1952 olympisch kampioen in de wegrit in Helsinki.

Geen enkel roest aan kader. Zo origineel als het maar kan zijn…

Campagnolo versnelling

Hoeveel zou ik hiervoor kunnen vragen?
Bijlagen
IMG_0101.jpeg
IMG_0101.jpeg (282 KiB) 8477 keer bekeken
IMG_0129.jpeg
IMG_0129.jpeg (688.92 KiB) 8477 keer bekeken
IMG_0128.jpeg
IMG_0128.jpeg (455.27 KiB) 8478 keer bekeken
IMG_0103.jpeg
IMG_0103.jpeg (231.33 KiB) 8479 keer bekeken
IMG_0098.jpeg
IMG_0098.jpeg (400.21 KiB) 8479 keer bekeken
theodorus

Re: Gazelle champion mondial

Bericht door theodorus »

Dat is wat de liefhebber er voor over heeft.
zet hem op marktplaats en wie weet krijg je er een mooi bedrag voor
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

Aan het onduidelijk ingeslagen framenummer te zien lijkt deze van 1979. Zo te zien is het een Champion Mondial A frame. De (incomplete) transfers zijn van later, wellicht overgespoten. Desalniettemin waren dit zeer gewilde fietsen. Momenteel ben ik ook bezig met een dergelijk fiets op te knappen van 1980. Er worden er wel veel aangeboden de laatste tijd, en ze blijven derhalve lang in de verkoop staan vaak...
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

dieter1987 schreef: 21 jul 2025, 12.21 Hoeveel zou ik hiervoor kunnen vragen?
U kunt ook laten bieden.
Het kan zijn dat een bod hoger wordt dan wanneer u zelf een prijs zou hebben gesteld - bij een prijs stellen, doet u uzelf mogelijk tekort.
In dat geval kunt u bijvoorbeeld de (extra) winst verdrinken in het café. :D
Het kan ook zijn dat niemand zich meldt voor uw vraagprijs maar dat er geboden wordt en het hoogste bod lager wordt dan de door u gestelde prijs - uw inkoopprijs even buiten beschouwing gelaten.
In dat geval komt u misschien alsnog in het café terecht, om de pijn van uw verlies te verdrinken ... :cry:
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Geen enkel roest aan kader. Zo origineel als het maar kan zijn…
Origineel is gelukkig voor meerdere uitleg vatbaar ;)
Overgeverfd, onderdelen over 10-20 jaar bij elkaar gezocht etc, dus zeker niet zoals hij de eerste keer de weg op kwam. Maakt het geen verkeerde fiets, maar wel vooral een fiets en geen historisch verzamelobject met de daarbij horende overwaarde. En Champion Mondials kwamen uit de fabriek en niet uit de handen van een te vroeg en tragisch gestorven held met een beperkt oevre, dus dat drukt de prijs. Als het nog een A is met 57mm remhoeven en dus ruimte voor 30-35mm banden, is dat wel een flinke plus
/Marten
marco verbaant

fietshobbyist schreef: 21 jul 2025, 18.43 U kunt ook laten bieden.
Het kan zijn dat een bod hoger wordt dan wanneer u zelf een prijs zou hebben gesteld - bij een prijs stellen, doet u uzelf mogelijk tekort.
In dat geval kunt u bijvoorbeeld de (extra) winst verdrinken in het café. :D
Het kan ook zijn dat niemand zich meldt voor uw vraagprijs maar dat er geboden wordt en het hoogste bod lager wordt dan de door u gestelde prijs - uw inkoopprijs even buiten beschouwing gelaten.
In dat geval komt u misschien alsnog in het café terecht, om de pijn van uw verlies te verdrinken ... :cry:
Och... winst is mijns inziens maar een betrekkelijk iets :P . Persoonlijk vind ik het plezier van het opknappen van een oude staelen racefiets altijd het meest van belang zijnde. Dan een test-rondje door de buurt, om 'm even te "voelen", en met het surplus boven de aankoopwaarde en de onkosten aan vervangende onderdelen etc.
En ja, soms staan ze best lang te koop op marktplaats.nl maar uiteindelijk verlaten ze altijd wel weer mijn zolder. Ze eten daar geen brood, dus geduld maakt alles goed. Verder slim aankopen, kosten besparen zonder concessies te doen aan het opknapproces en met een kleine marge verkopen waarmee de liefhebberij zichzelf blijft financieren. Er zijn er ook wel eens, waar ik niet echt rijk van ben geworden. Er zijn er ook waar veel meer geboden werd dan nodig, en dan geef ik dat ook aan. Eerlijk duurt het langst. :D
non-fixie

Bericht door non-fixie »

De 1010B-padden en de Super Vitus vorkkroon maken het een AB-frame, denk ik.

De fiets ziet eruit alsof hij lekker rijdt, maar ik vermoed dat in dit geval een verkoop in losse delen het meeste opbrengt.
marco verbaant

non-fixie schreef: 21 jul 2025, 21.23 De 1010B-padden en de Super Vitus vorkkroon maken het een AB-frame, denk ik.

De fiets ziet eruit alsof hij lekker rijdt, maar ik vermoed dat in dit geval een verkoop in losse delen het meeste opbrengt.
1979 was idd het eerste jaar dat de AA uit kwam, maar volgens mij had die een dubbele vlinder, eentje bij de achterrem en eentje achter de bracket.
Cyclissimo

Bericht door Cyclissimo »

Ik denk ook dat hij in losse onderdelen het meest opbrengt. Maar dat is bij racefietsen met goede kwaliteit onderdelen bijna altijd. In dit geval nog iets meer vanwege het overgespoten frame. De C record achterderailleur is sowieso een gezocht object....
Plaats reactie