Hoi Maarten,
Binnenkort ga ik die tentoonstelling in het Grominger Museum ook even bekijken. De fiets die er staat is ongetwijfeld de DZ 1926 die dit museum al jarenlang zijn depot heeft staan. Geen echt interessante fiets, maar wel aardig om te zien omdat hij ongerestaureerd is.
Mijn BD3 1901 komt in oktober op een pop-up tentoonstelling in het Groninger Museum te staan. Deze tentoonstelling geeft een impressie van het nieuwe Museum aan de A in de stad (voorheen Noordelijk Scheepvaartmuseum). Dit museum is nu gesloten en wordt omgebouwd naar Regionaal Historisch Centrum voor de provincie Groningen. Het goede nieuws is dat in dit museum, dat volgens plan in 2027 opent, een permanente expositie komt over Fongers, als een van de belangrijkste maakbedrijven die de stad gekend heeft (Niemeyer en Hooghoudt behoorden daar ook toe, maar de eerste is al een paar jaar verdwenen en voor de jeneverstoker zal dat binnenkort ook het geval zijn). Een deel van mijn collectie zal ik aan dat nieuwe museum in bruikleen geven. Als de pop-up tentoonstelling opent post ik wat foto's.
Jos