Alternatief voor continental fietsriem
Alternatief voor continental fietsriem
Goedendag. Waarschijnlijk leid mijn vraag tot vloeken op het oude fiets forum. Heb nl een moderne fiets met een continental belt. Idd geen oude fiets en wil liefst dit inbouwen op een gazelle frame van 1938. Echter de belt is stuk. Conti maakt ze niet meer en ik ben op zoek naar een alternatief. Ombouwen naar Gates belt kan. Maar dan dien je kostbare Gates tandwielen erop te zetten. Ander alternatief is ombouwen naar ketting maar vind het juist leuk om eens met een belt te experimenteren. Heeft iemand ervaring en of oplossing en wil je het dan delen? Mvg Tup
-
Re: Alternatief voor continental fietsriem
Vanwege het gevaar is er een terugroep actie op touw gezet toentertijd. Ik had een woon-werk Cortina welke in de actie viel en gratis is omgebouwd naar een Gates verzet met riem.
Na deze terugroep actie, welke Continental veel geld heeft gekost zijn zij gestopt en zijn de riemen van de markt verdwenen.
Laatst gewijzigd door Wouterfietst op 27 jul 2025, 15.58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het inbouwen van een drijfriem vergt m.i. een demontabele staande achtervork. Heeft die Gazelle 1938 dat?
DCR gaat nooit verloren....
-
Het hoeft niet perse. Je ziet dat men bij volledig geveerde fietsen de riem over de achterbrug heen haalt en met een riemspanner werkt.
Laatst gewijzigd door Wouterfietst op 27 jul 2025, 16.24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb bij een moderne fiets juist de veel te dure Gates riem en tandwielen vervangen door een ketting en gewone stalen tandwielen. Niets mis mee.
-
Inderdaad, zo'n Gates riem is een prachtige manier om achter de de voordelen van Ferrodrive {TM} te komen.Fredkorpel schreef: ↑27 jul 2025, 16.17 Ik heb bij een moderne fiets juist de veel te dure Gates riem en tandwielen vervangen door een ketting en gewone stalen tandwielen. Niets mis mee.
/Marten