verkoop uit nalatenschap

Plaats reactie
nalatenschap

verkoop uit nalatenschap

Bericht door nalatenschap »

beste allemaal,
Ik beheer een mooie collectie fietsen en bromfietsen voor een man. Die is helaas overleden en de weduwe woont in het buitenland. Zij vraagt me nu om die (brom)fietsen van de hand te doen.
Er zijn 2 antieke fietsen bij: een hoge bi en een Gazelle met mosquito hulpmotor. Op de hoge bi kan ik geen identificatie vinden.

Ik had jullie kenners eens willen vragen wat dat een normale richtprijs is voor deze fietsen.
Ik sluit een foto in, als dat lukt.

bedankt,

Guido De Backer
DSC06082.jpg
DSC06082.jpg (50.51 KiB) 5279 keer bekeken
IMG_2920.jpg
IMG_2920.jpg (58.93 KiB) 5279 keer bekeken
IMG_2927.jpg
IMG_2927.jpg (42.72 KiB) 5279 keer bekeken
Maarten Waarlé

Re: verkoop uit nalatenschap

Bericht door Maarten Waarlé »

Beste Guido,

Ik heb beide fietsen bekeken en kan van de hoge bi zeggen dat dit een 20e eeuwse nagemaakte fiets is.
Dit is door diverse hobyisten op verdienstelijk wijze gedaan.
Echter de waarde van dergelijke rijwielen komt niet boven 100 tot max 300 euro een beetje afghankelijk van de kwaliteit van het gemaakte werk.
Een enkeling weet een prachtige als orgineel uitziende machine te bouwen en daar gelden mogelijk andere prijzen voor. Dat is in dit geval niet aan de orde.Denk aan een ''leuk voor in de etalage van de bloemenwinkel'' prijs.
De mosquito is een ander verhaal. Daar worden wel redelijke prijzen betaald (meerdere honderden euro`s)al is het wel het meest bekende model hulpmotor.Een exotisch motortje doet meer.
Het beste zet je een advertentie op marktplaats. De bieders zullen je de marktwaarde snel duidelijk maken.

Groeten,
Maarten
HJvMontfort

Bericht door HJvMontfort »

Een dergelijke hoge bi zou ik bijvoorbeeld wel interessant vinden!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
reneke

Bericht door reneke »

Ja, het is een hele prestatie dat iemand zo'n fiets in elkaar zet. Er zijn natuurlijk niet veel originele hoge bi's over. Het is een alternatief. Zo lang er eerlijk voor uit gekomen dát het een copy is vind ik het prima. Ik ga er van uit dat men dit bouwt uit waardering voor het oude ambacht. In Engeland worden toch ook nog Morgens gemaakt op de zelfde manier dan in de 30er jaren. We weten dat ze nieuw zijn. Tuurlijk is een originele mooier.
Ik stap maar weer eens op (mijn fiets).
gerritkan

Bericht door gerritkan »

Het Mosquito blokje is waar schijnlijk later in deze fiets gebouwd .
Dat is niet erg want het waren blokjes die in elke fiets kon worden in gebouwd .
Alleen het tankje is niet origineel , het originele zat onder een bagage drager waar. Hij kompleet mee werd geleverd .
De originele tankjes zijn zeldzamer dan de blokjes , als iemand zo,n bromfiets had en een nieuwere kocht haalde hij het blokje er onder weg en liet tankje en drager op de fiets zitten om een drager te hebben .
Blokje bewaard , en later fiets weg gegooid met tankje .
Helaas zijn ze niet zo erg gezocht deze brommers . In de begin periode van het rijden verzamelen van oude brommers wilde iedereen zo oud mogenlijk en appart model hebben .
Maar nu wil iedereen een Zundapp , Kreidler , Puch of een of andere sportbrommer hebben .
Ik heb er zelf een paar jaar geleden twee verkocht een van dit eerste en een van het tweede model die zo,n vier honderd euro op brachten niet rijdend en zonder kenteken.
asterduc

Bericht door asterduc »

ben vandaag naar de Gazelle gaan kijken.
Mooie fiets, maar niet voor een verzamelaar.
Buiten het gepoederlakt frame en de rechter crank zijn er geen Gazelle onderdelen op de fiets te vinden.

De verkoper heeft wel nog een gerestaureerde Kreidler, Lambretta, Bianchi en Puch bromfiets te koop.

Mocht iemand op zoek zijn naar oude Volvo onderdelen dan ben je bij deze verkoper ook op het juiste adres.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Plaats reactie