Hallo allemaal,
Heb in het verleden al een account gehad hier. na vele jaren weer in aanraking gekomen met klassieke fietsen, was de moderne gazelle uit 2015 wel zat na een aantal jaren. Nu hecht ik nogal veel waarde aan Nederlands fabrikaat van degelijke kwaliteit, de keuze is gevallen op een fatsoenlijk opgeknapte gazelle tour populair van een online handelaar met webshop. Helaas werd deze geleverd met een foeilijke plastic axa hr traction dynamo die compleet misstaat in het geheel.
Wat voor kwaliteitsdynamo kan ik hier opzetten? is er überhaupt nog iets nieuw te verkrijgen? Het meeste wat aangeboden word blijkt alsnog een kunststof wiel te hebben of body.
En wat voor fietspomp heeft hier opgezeten? de afstand tussen bevestigingspennetje op de framebuis en staande buis is 46cm.
Weet dat de fiets waarschijnlijk wat jong is voor hier maar dit is wel waar de kennis zit. onderaan het frame zit een stickertje mbt waterbasis lak en op de SA naaf achter staat 00 ingeslagen.
Sleurhut.
wat is nog een goede kwaliteit dynamo? gazelle tour populair
Re: wat is nog een goede kwaliteit dynamo? gazelle tour populair
De beste (flank)dynamo is de Nordlicht.
Je komt ze nog wel eens tegen op Marktplaats, nieuw zijn ze er niet meer.
Als ik mij niet vergis dan werden deze standaard gemonteerd op enkele duurdere modellen van Gazelle. Of was het Batavus?
Je moet de uitvoering hebben met het rubber wieltje. Dat slipt tenminste niet bij regen.
Ik heb op mijn woon/werkfiets jaren een Nordlicht gehad. Het enige nadeel was dat het rubber wieltje nogal sleet. Dat heb ik toen vervangen door een aanslagrubber van de achtervering van een BMW motorfiets en was dat nadeel ook weg. Deze rubber heeft een grotere diameter maar ik heb niks gemerkt van minder lichtopbrengst.
Ik moet nog een Nordlicht met aangepast wieltje hebben liggen, zal er een foto van maken.
Je komt ze nog wel eens tegen op Marktplaats, nieuw zijn ze er niet meer.
Als ik mij niet vergis dan werden deze standaard gemonteerd op enkele duurdere modellen van Gazelle. Of was het Batavus?
Je moet de uitvoering hebben met het rubber wieltje. Dat slipt tenminste niet bij regen.
Ik heb op mijn woon/werkfiets jaren een Nordlicht gehad. Het enige nadeel was dat het rubber wieltje nogal sleet. Dat heb ik toen vervangen door een aanslagrubber van de achtervering van een BMW motorfiets en was dat nadeel ook weg. Deze rubber heeft een grotere diameter maar ik heb niks gemerkt van minder lichtopbrengst.
Ik moet nog een Nordlicht met aangepast wieltje hebben liggen, zal er een foto van maken.